Навчально-інноваційний центр протезування і реабілітації
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ЦЕНТРУ
Розвиток навчально-наукового потенціалу наукових шкіл університету у галузі реабілітаційної інженерії, реабілітації та ерготерапії КПІ ім. Ігоря Сікорського.
ФУНКЦІЇ ЦЕНТРУ
- Організовує й здійснює теоретичну підготовку та практичне навчання слухачів підвищення кваліфікації з питань реабілітаційної інженерії (протезування, ортезування тощо), реабілітації та ерготерапії;
- Забезпечує підвищення кваліфікації фахівців, зокрема наукових і науково-педагогічних працівників, з питань реабілітаційної інженерії (протезування, ортезування тощо), реабілітації та ерготерапії;
- Здійснює науково-інноваційну діяльність у галузі реабілітаційної інженерії (протезування, ортезування тощо), реабілітації та ерготерапії;
- Сприяє впровадженню інноваційних розробок у галузі реабілітаційної інженерії (протезування, ортезування тощо), реабілітації та ерготерапії в клінічну практику;
- Здійснює співробітництво з грантодавцями та інвесторами щодо підвищення ефективності процесів розроблення, виготовлення протезів, практичного навчання слухачів з питань реабілітаційної інженерії (протезування, ортезування тощо), реабілітації та ерготерапії;
- Бере участь у співробітництві з вітчизняними й закордонними партнерами з питань реабілітаційної інженерії (протезування, ортезування тощо), реабілітації та ерготерапії;
- Здійснює підготовку навчальних посібників, методичної, наукової та іншої літератури за профілем центру;
- Проводить окремі майстер-класи й тренінги із залученням вітчизняних і міжнародних експертів;
- Проводить конференції, семінари й конкурси з питань реабілітаційної інженерії (протезування, ортезування тощо), реабілітації та ерготерапії;
- Сприяє протезуванню та реабілітації пацієнтів, що потребують протезування та реабілітації;
- Організовує заходи для забезпечення навчання студентів та підвищення кваліфікації протезистів та реабілітологів;
- Надає рекомендації щодо формування безбар’єрного середовища для учасників навчального процесу після протезування.
Мета курсу: Підвищити компетенцію слухачів у напрямках протезування нижніх та верхніх кінцівок, клінічної психології, протезної реабілітації та визначення якості протезування.
Мета курсу: Підвищити компетенцію слухачів у напрямках допротезної реабілітації пацієнтів, реабілітації пацієнтів під час протезування, клінічної психології та соціальної реабілітації.
Мета курсу: Формування знань про психологію поведінки цивільних осіб та військовослужбовців в особливих умовах; вмінь самостійно здійснювати психодіагностичну і консультативну роботу з особами, що пережили екстремальні, психотравмуючі ситуації; вмінь відповідально здійснювати психологічне супроводження екстремальної професійної поведінки та корекцію її наслідків.
Чисельність групи – 20 осіб. Вартість навчання – 5000грн (умови для всіх курсів)
Адреса: м. Київ, проспект Берестейський, 37, корпус 1, кімната 262.
Моб: +380 66 071 23 52
e-mail: seminska@ukr.net
Програма курсу підвищення кваліфікації «Протезування кінцівок»
Вступ:
Програма курсу підвищення кваліфікації «Протезування кінцівок» належить до циклу професійної підготовки. Особливістю її вивчення є професійно-орієнтований характер та забезпеченість міждисциплінарними зв’язками, що знаходить своє відображення в навчальних цілях та змісті навчання.
В умовах значного збільшення кількості пацієнтів з ампутаціями кінцівок, виникає питання структуризації та розширення знань, необхідних для проведення найбільш ефективного протезування та реабілітації таких пацієнтів.
Мета курсу:
Підвищити компетенцію слухачів у напрямках протезування нижніх та верхніх кінцівок, клінічної психології, протезної реабілітації та визначення якості протезування.
Основні завдання:
- поглибити теоретичні знання щодо психологічної підтримки пацієнтів після ампутації в процесі протезування;
- здобути навички роботи в мультидисциплінарній реабілітаційній команді;
- здобути навички виготовлення приймальних гільз нижніх кінцівок, застосовуючи сучасні технології;
- розширити знання та покращити уміння виготовлення приймальних гільз з різними системами кріплення протезів кінцівок;
- розширити знання у напрямку підбору функціональних компонентів протезів кінцівок, навчитися обирати альтернативні комплектуючі до протезів в залежності від клінічного випадку;
- удосконалити навички налаштування та оптимізації роботи колінних модулів під час динамічної примірки;
- удосконалити навички реабілітації пацієнтів під час протезування.
Вимоги до рівня підготовки слухача:
Курс призначений для фахівців: спеціалістів, які потребують додаткової компетенції, підготовки та перепідготовки з отриманням поглиблених знань у сфері протезування пацієнтів після ампутацій кінцівок, а також для інших фахівців, які працюють або планують працювати у сфері протезування кінцівок.
№ за/п |
Теми занять |
Розподіл часу |
|||
Кількість годин |
Лекції |
Практичні заняття |
Залік |
||
1 |
Протезна реабілітація та психологічна підтримка пацієнта |
|
|
|
|
1.1 |
Робота протезиста в мультидисциплінарній реабілітаційній команді |
4 |
2 |
2 |
|
1.2 |
Психологічна підтримка пацієнтів після ампутації в процесі протезування кінцівок |
2 |
2 |
|
|
1.3 |
Протезна реабілітація та визначення якості протезування |
8 |
4 |
4 |
|
1.4 |
Виготовлення дизайнерської приймальної гільзи, як метод психологічної підтримки пацієнта |
4 |
|
4 |
|
1.5 |
Навчання пацієнта використанню та обслуговуванню протеза та догляду за куксою |
2 |
2 |
|
|
2 |
Технології протезування та комплектуючі протезів |
|
|
|
|
2.1 |
Вплив анатомії кукси на особливості протезування кінцівок |
2 |
2 |
|
|
2.2 |
Типові дизайни приймальної гільзи при протезуванні нижніх кінцівок. Вибір дизайну на основі конкретних кейсів протезування |
6 |
2 |
4 |
|
2.3 |
Сучасні технології виготовлення приймальних гільз нижніх кінцівок |
14 |
2 |
12 |
|
2.4 |
Системи кріплення протезів нижніх кінцівок |
6 |
2 |
4 |
|
2.5 |
Види приймальних гільз і кріплень при протезуванні верхніх кінцівок |
6 |
2 |
4 |
|
2.6 |
Підбір функціональних компонентів при протезуванні верхніх кінцівок |
2 |
2 |
|
|
2.7 |
Виставлення протеза та підбір альтернативних комплектуючих до протезів нижніх кінцівок |
4 |
2 |
2 |
|
2.8 |
Налаштування та оптимізація колінних модулів під час динамічної примірки |
8 |
4 |
4 |
|
|
Залік |
4 |
|
|
4 |
|
Всього: |
72 |
28 |
42 |
2 |
Загальна кількість кредитів ЕСTS/ годин 2,4/72
Програма курсу підвищення кваліфікації «Протезна реабілітація»
(Спеціальність 227 «Терапія та реабілітація»)
Вступ:
Програма курсу підвищення кваліфікації «Протезна реабілітація» належить до циклу професійної підготовки. Особливістю її вивчення є професійно-орієнтований характер та забезпеченість міждисциплінарними зв’язками, що знаходить своє відображення в навчальних цілях та змісті навчання.
В умовах значного збільшення кількості пацієнтів з ампутаціями кінцівок, виникає питання структуризації знань, необхідних для проведення найбільш ефективної реабілітації пацієнтів після протезування.
Мета курсу:
Підвищити компетенцію слухачів у напрямках допротезної реабілітації пацієнтів, реабілітації пацієнтів під час протезування, клінічної психології та соціальної реабілітації.
Основні завдання:
- поглибити теоретичні знання щодо технологій протезування та комплектуючих протезів;
- здобути навички роботи в мультидисциплінарній реабілітаційній команді;
- удосконалити навички проведення оцінки придатності кукси до протезування та навички формування кукси на допротезному періоді реабілітації;
- здобути навички роботи з залишковим та фантомним болем у пацієнтів;
- здобути навички ранньої вертикалізації пацієнта у допротезному періоді реабілітації;
- удосконалити навички використання стандартизованих тестів та шкал у процесі реабілітації пацієнта;
- удосконалити навички розробки програм реабілітації при різних клінічних випадках та програмах групової терапії;
- засвоїти теоретичні знання з клінічної психології в наступних напрямках: етика поведінки фізичного терапевта / реабілітолога, мотивація пацієнта до соціалізації, психологічна робота з болем в роботі фізичного терапевта / реабілітолога;
- засвоїти теоретичні навички в напрямку соціальної реабілітації пацієнтів в процесі та після протезування.
Вимоги до рівня підготовки слухача:
Курс призначений для фахівців: спеціалістів, які потребують додаткової компетенції, підготовки та перепідготовки з отриманням поглиблених знань у сфері реабілітації пацієнтів після ампутацій кінцівок, а також для інших фахівців, які працюють або планують працювати у сфері протезування кінцівок.
Аудиторні заняття № з/п Теми занять Розподіл часу Кількість годин Лекції Практичні заняття Залік 1 Передпротезна реабілітація 1.1 Робота реабілітолога / фізичного терапевта в мультидисциплінарній реабілітаційній команді 2 2 1.2 Анатомічні особливості нижніх і верхніх кінцівок 2 2 1.3 Хірургічні особливості ампутації нижніх та верхніх кінцівок 4 2 2 1.4 Медичний менеджмент залишкового та фантомного болю 2 2 1.5 Післяопераційний огляд і формування кукси. Виготовлення захисного чохла на куксу зі скотчкасту 6 6 1.6 Критерії готовності пацієнта до протезування. Протипоказання до протезування 4 2 2 1.7 Сучасні технології для ранньої вертикалізації пацієнта 2 2 1.8 Технології протезування та комплектуючі протезів 4 2 2 1.9 Використання стандартизованих тестів та шкал для оцінювання стану пацієнта 4 2 2 2 Реабілітація під час протезування 2.1 Патерн ходьби. Девіації ходьби при різних рівнях ампутацій 2 2 2.2 Основні принципи реабілітації при навчанні ходьби на протезах 2 2 2.3 Особливості програми реабілітації при ампутації на рівні стегна: одностороння та двостороння ампутації 4 2 2 2.4 Особливості програми реабілітації при ампутації на рівні гомілки: одностороння та двостороння ампутації 4 2 2 2.5 Особливості програми реабілітації при ампутації на рівні стегна та гомілки 4 2 2 2.6 Особливості програми реабілітації при вилученні у тазостегновому суглобі 4 2 2 2.7 Особливості реабілітації пацієнтів з супутніми захворюваннями 4 2 2 2.8 Створення програм групової терапії 6 2 4 3 Клінічна психологія 3.1 Етика поведінки фізичного терапевта / реабілітолога в роботі з пацієнтами після ампутацій кінцівок 2 2 3.2 Психологічні прийоми для мотивації пацієнта до соціалізації 2 2 3.3 Ізраїльський протокол психологічної реабілітації після травми BASIC Ph в роботі фізичного терапевта / реабілітолога. Як не вигорати реабілітологу. Психологічна робота з болем в роботі реабілітолога 2 2 4 Соціальна реабілітація 4.1 Фізкультурно-спортивна реабілітація 2 2 4.2 Участь родини, друзів, близьких та побратимів пацієнтів в соціальній реабілітації пацієнта 2 2 Залік 2 2 Всього: 72 34 38 2
Загальна кількість кредитів ECTS/годин 2,4/72
Програма курсу підвищення кваліфікації «Військова Психологія»
(053 «Психологія»)
Вступ:
Програма курсу підвищення кваліфікації «Військова психологія» належить до циклу професійної підготовки. Особливістю її вивчення є професійно-орієнтований характер та забезпеченість міждисциплінарними зв’язками, що знаходить своє відображення в навчальних цілях та змісті навчання.
Курс «Військова психологія» передбачає підготовку волонтерів, психологів, психотерапевтів для роботи з учасниками бойових дій та їх близькими.
Мета курсу:
Формування знань про психологію поведінки цивільних осіб та військовослужбовців в особливих (напружених, екстремальних) умовах, екстраполяція на них психологічних знань про особистість, групову поведінку; вмінь самостійно здійснювати психодіагностичну і консультативну роботу з особами, що пережили екстремальні, психотравмуючі ситуації; вмінь відповідально здійснювати психологічне супроводження екстремальної професійної поведінки та корекцію її наслідків.
Основними завданнями курсу є:
- ознайомлення з об’єктом, предметом дисципліни, її понятійним апаратом, методами дослідження екстремальної поведінки та основних станів психоемоційної напруженості;
- ознайомлення з сучасними науковими здобутками за напрямом дослідження екстремальних видів діяльності, психологічними концепціями екстремальності та підходами стосовно профілактики негативних психічних зрушень;
- розширення кола знань про засоби і методи діагностики та психологічної роботи з деструктивними психоемоційними станами, спричинених впливом небезпечних умов діяльності;
- набуття навичок практичної діяльності в діагностиці та профілактиці афективних, стресових та післятравматичних стресових розладів з метою оптимізації життєдіяльності та здійснення професійних функцій у відповідних умовах;
- Після засвоєння курсу слухачі мають продемонструвати такі результати навчання:
- знати класифікацію психологічних проблем в психології, вплив війни та інших особливих умов на психіку людини;
- діагностувати гострі емоційні стани під час екстремальних подій та розуміти, як з них виводити людей, що в них опинились;
- діагностувати післятравматичні стани та володіти методами роботи з такими станами. Знати зміст та основні напрями та технології профілактики та подолання стресових та післястресових психоемоційних станів, як наслідків неадекватної екстремальної поведінки;
- здійснювати профілактику післятравматичних стресових розладів;
- попереджувати своє професійне вигорання під час роботи в особливих умовах;
- володіти розумінням щодо загроз в кризових обставинах для військовослужбовців, цивільного населення та дітей;
- надавати психологічну допомогу психотравмованим особам, здійснювати ефективну психологічну роботу з ними.
Вимоги до рівня підготовки слухача:
Курс призначений для фахівців-консультантів з військової психології, які повинні добре розумітися в аспектах сучасної психології, мати високий рівень стресостійкості та відповідальності.
Аудиторні заняття
№ п/п |
Теми занять |
Розподіл часу |
|||
Кількість годин |
Лекції |
Практичні заняття |
Залік |
||
1. |
Класифікація психологічних проблем в психології. Вплив війни на психіку людини. |
2 |
2 |
|
|
2 |
Гострі емоційні стани під час екстремальних ситуацій. |
2 |
2 |
|
|
3 |
Техніки кризового втручання зі участниками (свідками) екстремальних подій. |
2 |
2 |
|
|
4 |
Діагностика післятравматичних стресових розладів. |
2 |
2 |
|
|
5 |
Профілактика післятравматичних стресових розладів за концепцією військового психолога Армії оборони Ізраїлю Мулі Лаада. |
2 |
2 |
|
|
6 |
Втрата домівки. Як зменшити дискомфорт розриву з домівкою та прискорити адаптацію в новому місці. |
2 |
2 |
|
|
7 |
Зміна та особливості взаємовідносин військових із сім’єю. |
2 |
2 |
|
|
8 |
Життя в окупації: як зберегти своє фізичне та психічне здоров‘я. |
2 |
2 |
|
|
9 |
Психологічні загрози для дитини та її розвитку в кризових обставинах. |
2 |
2 |
|
|
10 |
Професійне вигорання: як діагностувати, попередити та як з нього вийти. |
2 |
2 |
|
|
11 |
Розуміння та підтримка: як спілкуватись з військовими, які повернулись з війни |
|
|
|
|
12 |
Використання впливу архетипів на духовну трансформацію українців під час війни. |
2 |
|
2 |
|
13 |
Психотравмуючі події: особливості переживання. |
2 |
|
2 |
|
14 |
Психологічна резильєнтністіь особистості, як фактор психологічного здоров’я. |
2 |
|
2 |
|
15 |
Особливості соціально-психологічної адаптації військовослужбовців/ветеранів до умов цивільного життя. |
2 |
|
2 |
|
16 |
Психологічна робота в проблемах подолання втрати сенсу життя. |
2 |
|
2 |
|
17 |
Етика поведінки психолога в роботі з клієнтами після ампутації кінцівок. |
2 |
|
2 |
|
18 |
Психологічні прийоми для мотивації ветеранів до соціалізації. |
2 |
|
2 |
|
19 |
Діти війни. Особливості роботи та розвиток їх психологічної стійкості. |
2 |
|
2 |
|
20 |
Діагностика та психологічна робота з синдромом провини вцілілого. |
2 |
|
2 |
|
21 |
Тригери та флешбеки: теорія та практика психологічної допомоги. |
2 |
|
2 |
|
|
Залік (Тестування) |
8 |
|
|
8 |
|
Всього: |
50 |
20 |
22 |
8 |
Самостійна робота
№ п/п |
Теми занять |
Розподіл часу |
1. |
Особливості психологічної підготовки військовослужбовців до ведення бойових дій. |
6 |
2 |
Психологічне супроводження комбатантів під час ведення бойових дій |
6 |
3 |
Психологічна реабілітація ветеранів на етапі повернення в цивільне життя |
6 |
4 |
Психологічна допомога сім`ям загиблих в наслідок російської агресії |
4 |
|
Всього: |
22 |
Загальна кількість кредитів ECTS/годин 2,4/72