Програма курсу підвищення кваліфікації науково-педагогічних та педагогічних працівників

 «МІЖНАРОДНІ ПРОЄКТИ: ПОШУК ФІНАНСУВАННЯ ТА УСПІШНЕ ВИКОНАННЯ»
(спеціальність «Менеджмент»)

Введення: Цей курс відкриває двері у світ міжнародних наукових і освітніх можливостей, де ідеї перетворюються на реальні проекти з відчутним впливом. Учасники крок за кроком зануряться у структуру та правила провідних програм – від національних і білатеральних конкурсів до масштабних рамкових програм ЄС, таких як Horizon Europe, і спеціалізованих ініціатив на кшталт NATO SPS чи освітніх можливостей ERASMUS+.

Цільова група: науково-педагогічні та педагогічні працівники, науковці та дослідники, які планують брати участь у міжнародних і національних наукових та освітніх проєктах,

Мета курсу: Забезпечення слухачів знаннями і навичками, достатніми для участі в у міжнародних та національних проєктах, залучення грантового фінансування, розширення мережі професійних контактів та розвитку наукової кар’єри через участь у конкурсах, програмах та академічній мобільності.

Обсяг (тривалість): 90 годин /3 кредити ЄКТС (1,5-2 місяці).

Підсумковий контроль: залік.

Форми підготовки: очна, дистанційна, змішана.

Основні завдання:

  • засвоїти теоретичні відомості про міжнародні та національні програми фінансування наукових і освітніх проєктів;
  • напрацювати навички пошуку актуальних конкурсів і партнерів для участі у проєктах;
  • напрацювати вміння формулювати ідею, мету, завдання та очікувані результати проєкту;
  • засвоїти принципи розроблення бюджету, планування етапів і організації виконання проєктів;
  • напрацювати навички підготовки та подання повноцінних проєктних заявок до міжнародних програм і грантових конкурсів.

Очікувані результати:

Знання й розуміння:

  • сутності і механізмів міжнародного грантового фінансування у науковій та освітній сферах;
  • основних програм, конкурсів та інструментів підтримки досліджень і академічної мобільності (Horizon Europe, NATO SPS, Erasmus+, Fulbright, DAAD тощо);
  • принципів організації, подання, виконання та звітності за міжнародними проєктами.

Уміння й навички:

  • формулювати проєктну ідею, розробляти її концепцію та обґрунтування;
  • шукати партнерів, складати консорціум, готувати бюджет і план реалізації проєкту;
  • готувати та подавати якісні проєктні пропозиції до міжнародних програм і грантових конкурсів.
Контакти

Адреса: м. Київ, проспект Берестейський, 37, корпус 1, енергокрило, офіс 40,
кімната 1

E-mail: pkv.ipo.kpi@gmail.com

Телефон: (044) 204 99 63;
(044) 204 99 65

Змістовні модулі програми

№ з/п Назва модуля Обсяг навчання (акад. годин)
1. Вибір конкурсу та формування проектної ідеї 12
2. Пошук партнерів та створення консорціуму 10
3. Білатеральні проекти 6
4. Програма Horizon Europe. Структура і принципи формування запитів 12
5. Освітянські гранти та мобільність 4
6. Програма NATO SPS. Конкурси Шведського інституту та Вишеградського фонду 4
7. Основні аспекти використання фінансів проекту 12
8. Поширення результатів проекту 6
9. Підготовка і захист проекту-заявки 24
Всього: 90

Аудиторні заняття

№ з/п Тема занять Кількість академ. годин
Лекції Практ. заняття Всього
1. Модуль 1. Тема 1. Вступ до курсу. Міжнародні і вітчизняні проекти і гранти: різноманіття видів, критерії участі і результати. Ідентифікація і формулювання проектної ідеї для міжнародних і національних досліджень та розробок а також неінституційних проектів

Пошук актуальних напрямків наукових досліджень з використанням інструментів SciVal, Scopus, Sciencedirect

2 4 6
2. Модуль 2. Тема 1. Інструменти і підходи для пошуку партнерів: моніторинг за науковими інтересами, використання порталу  Funding & Tenders Portal, використання міжнародних мереж співробітництва

Пошук релевантних іноземних партнерів методом аналізу профілів

2 4 6
3. Модуль 3. Тема 1. Білатеральні програми науково-технологічного співробітництва: структура, умови участі, типові форми заявок. Приклад заявки

Моніторинг актуальних грантів. Пошук гранту під визначену тематику та розбір вимог.

2 2 4
4. Модуль 4. Тема 1. Рамкові Програми науково-технологічного розвитку Європейського Союзу. Програма Horizon Europe. Структура і принципи формування запитів. Портал  Funding & Tenders Portal. Навігація, пошук релевантних конкурсів.

Написання 500 знакових анотацій для публікації на порталі Єврокомісії Funding & Tenders Portal

2 2 4
5. Модуль 4. Тема 2. Організація консорціуму. Типові ролі. Знайомство з програмою конкурсу, алгоритм написання проектної заявки. Приклад проектної заявки Horizon Europe. 2 2 4
6. Модуль 5. Тема 1. Правила участі в конкурсах та основні вимоги до реалізації проєктів європейської освітянської програми ERASMUS+ (проєкти за типами KA1 та KA2)

Індивідуальні гранти: мобільність, освітня і наукова діяльність Fulbright, DAAD, Дії Марії Складовської-Кюрі.

Відрядження – планування і процес оформлення поїздки.

2 2 4
7. Модуль 6. Тема 1. Конкурс NATO SPS: вимоги до учасників, пріоритетні напрямки, формування і подача заявки, виконання проекту

Конкурси Шведського інституту та Вишеградського фонду

4 4
8. Модуль 7. Тема 1. Основні аспекти використання фінансів проекту: планування, оплата праці (форми працевлаштування), придбання обладнання та матеріалів (процедури тендерних закупівель), оформлення мобільності. 4 4 8
9. Модуль 8. Тема 1. Поширення результатів проекту: класифікація видань для публікації результатів, приблизна структура і обсяг публікацій. Оформлення звітної документації, закриття проекту.

Звітність за проектом: пошук придатних видань, оформлення результатів і процес їх публікації

2 2 4
10. Модуль 9. Тема 1. Презентація проєктів заявок 4 4
11. Модуль 9. Тема 2. Презентація проєктів заявок. Залік 4
Всього: 22 22 52

Консультації

№ з/п Назва теми Кількість годин
1. Вибір індивідуальної траєкторії участі в міжнародних проектах Актуалізація тематики досліджень 4
2. Формулювання проектної ідеї 6
3. Створення команди, підбір партнерів проекту, аналіз консорціуму 2
4. Аналіз кошторису витрат проекту, планування витрат 4
5. Складання пропозицій (заявок) у відповідності вимог до конкретної програми та критеріїв оцінювання 4
Всього: 20

Самостійна робота

№ з/п Назва теми Кількість годин
1. Огляд сучасної літератури формулювання проблеми, на вирішення якої спрямовано проект. Формулювання загальної ідеї проекту 2
2. Пошук і вибір потенційних партнерів для подачі заявки 2
3. Ознайомлення з програмою конкурсу, формулювання основних елементів заявки – мети, опису поточної ситуації з ідентифікацією проблеми дослідження, плану виконання проекту з етапами 2
4. Розробка робочих пакетів проекту за етапами. Визначення основні результатів, які буде досягнуто при виконанні етапів, їх квантифікація 2
5. Формування проектної команди. Розробка бюджету проекту зі сторони України, включаючи витрати на оплату праці, відрядження 2
6. Фіналізація заявки. Оформлення презентації для захисту 2
Всього: 18

Система оцінювання

Оцінювання результатів навчання слухачів курсу здійснюється за 100-бальною шкалою оцінювання (з подальшим переведенням до оцінок за університетською шкалою) шляхом рейтингового оцінювання результатів поточного та підсумкового контролів.

Рейтингова оцінка слухача складається з балів, що він отримує за:

  • поточний контроль – виконання 5 практичних завдань;
  • підсумковий контроль – залік у формі захисту розробленої проектної заявки.

Умовою допуску до підсумкового контролю є зарахування результатів виконання мінімум трьох практичних завдань.

Тематика завдань та критерії оцінювання:

Тематика завдань Максимальна оцінка
1. Пошук актуальних напрямків наукових досліджень. Пошук релевантних іноземних партнерів 10
2. Моніторинг актуальних грантів. 10
3. Написання 500 знакових анотацій для публікації на порталі Єврокомісії Funding & Tenders Portal 10
4. Розроблення кошторису витрат та бюджету проєкту 10
5. Звітність за проектом: пошук придатних видань, оформлення результатів 10
Презентація – захист проектів заявок 50
  Всього: 100

Кожна практична робота оцінюється за такими критеріями:

10 балів – відмінне, повне та вчасне виконання завдання;

9 балів – повне виконання завдання;

8-7 балів – завдання виконано, але містить незначні зауваження;

6 балів – завдання виконано, але містить значну кількість зауважень;

0 балів – робота слухача має принципові зауваження або завдання не виконано.

Залік оцінюється за критеріями:

50 балів – робота оформлена за вимогами, матеріал викладено повно, логічно, здійснено всі етапи планування

49-45 балів – робота оформлена за вимогами, у повному обсязі з незначними помилками або неточностями, але в цілому матеріал викладено логічно;

44-25 бали – наявні всі структурні елементи завдання, але в них очевидні неточності планування;

24-10 балів – наявна більшість необхідних структурних елементів завдань, але містить суттєві неточності;

0 балів – роботу не виконано, захист роботи не презентовано.

Відповідність рейтингових балів слухача курсу оцінкам за університетською шкалою:

Рейтингова оцінка (бали) Університетська шкала оцінок рівня здобутих компетентностей
(результатів навчання)
100-95 Відмінно
94-85 Дуже добре
84-75 Добре
74-65 Задовільно
64-60 Достатньо
Менше 60 Незадовільно
Невиконання умов допуску Не допущено