
Програма курсу підвищення кваліфікації науково-педагогічних та педагогічних працівників
«МІЖНАРОДНІ ПРОЄКТИ: ПОШУК ФІНАНСУВАННЯ ТА УСПІШНЕ ВИКОНАННЯ»
(спеціальність «Менеджмент»)
Введення: Цей курс відкриває двері у світ міжнародних наукових і освітніх можливостей, де ідеї перетворюються на реальні проекти з відчутним впливом. Учасники крок за кроком зануряться у структуру та правила провідних програм – від національних і білатеральних конкурсів до масштабних рамкових програм ЄС, таких як Horizon Europe, і спеціалізованих ініціатив на кшталт NATO SPS чи освітніх можливостей ERASMUS+.
Цільова група: науково-педагогічні та педагогічні працівники, науковці та дослідники, які планують брати участь у міжнародних і національних наукових та освітніх проєктах,
Мета курсу: Забезпечення слухачів знаннями і навичками, достатніми для участі в у міжнародних та національних проєктах, залучення грантового фінансування, розширення мережі професійних контактів та розвитку наукової кар’єри через участь у конкурсах, програмах та академічній мобільності.
Обсяг (тривалість): 90 годин /3 кредити ЄКТС (1,5-2 місяці).
Підсумковий контроль: залік.
Форми підготовки: очна, дистанційна, змішана.
Основні завдання:
- засвоїти теоретичні відомості про міжнародні та національні програми фінансування наукових і освітніх проєктів;
- напрацювати навички пошуку актуальних конкурсів і партнерів для участі у проєктах;
- напрацювати вміння формулювати ідею, мету, завдання та очікувані результати проєкту;
- засвоїти принципи розроблення бюджету, планування етапів і організації виконання проєктів;
- напрацювати навички підготовки та подання повноцінних проєктних заявок до міжнародних програм і грантових конкурсів.
Очікувані результати:
Знання й розуміння:
- сутності і механізмів міжнародного грантового фінансування у науковій та освітній сферах;
- основних програм, конкурсів та інструментів підтримки досліджень і академічної мобільності (Horizon Europe, NATO SPS, Erasmus+, Fulbright, DAAD тощо);
- принципів організації, подання, виконання та звітності за міжнародними проєктами.
Уміння й навички:
- формулювати проєктну ідею, розробляти її концепцію та обґрунтування;
- шукати партнерів, складати консорціум, готувати бюджет і план реалізації проєкту;
- готувати та подавати якісні проєктні пропозиції до міжнародних програм і грантових конкурсів.
Адреса: м. Київ, проспект Берестейський, 37, корпус 1, енергокрило, офіс 40,
кімната 1
E-mail: pkv.ipo.kpi@gmail.com
Телефон: (044) 204 99 63;
(044) 204 99 65
Змістовні модулі програми
№ з/п | Назва модуля | Обсяг навчання (акад. годин) |
1. | Вибір конкурсу та формування проектної ідеї | 12 |
2. | Пошук партнерів та створення консорціуму | 10 |
3. | Білатеральні проекти | 6 |
4. | Програма Horizon Europe. Структура і принципи формування запитів | 12 |
5. | Освітянські гранти та мобільність | 4 |
6. | Програма NATO SPS. Конкурси Шведського інституту та Вишеградського фонду | 4 |
7. | Основні аспекти використання фінансів проекту | 12 |
8. | Поширення результатів проекту | 6 |
9. | Підготовка і захист проекту-заявки | 24 |
Всього: | 90 |
Аудиторні заняття
№ з/п | Тема занять | Кількість академ. годин | ||
Лекції | Практ. заняття | Всього | ||
1. | Модуль 1. Тема 1. Вступ до курсу. Міжнародні і вітчизняні проекти і гранти: різноманіття видів, критерії участі і результати. Ідентифікація і формулювання проектної ідеї для міжнародних і національних досліджень та розробок а також неінституційних проектів
Пошук актуальних напрямків наукових досліджень з використанням інструментів SciVal, Scopus, Sciencedirect |
2 | 4 | 6 |
2. | Модуль 2. Тема 1. Інструменти і підходи для пошуку партнерів: моніторинг за науковими інтересами, використання порталу Funding & Tenders Portal, використання міжнародних мереж співробітництва
Пошук релевантних іноземних партнерів методом аналізу профілів |
2 | 4 | 6 |
3. | Модуль 3. Тема 1. Білатеральні програми науково-технологічного співробітництва: структура, умови участі, типові форми заявок. Приклад заявки
Моніторинг актуальних грантів. Пошук гранту під визначену тематику та розбір вимог. |
2 | 2 | 4 |
4. | Модуль 4. Тема 1. Рамкові Програми науково-технологічного розвитку Європейського Союзу. Програма Horizon Europe. Структура і принципи формування запитів. Портал Funding & Tenders Portal. Навігація, пошук релевантних конкурсів.
Написання 500 знакових анотацій для публікації на порталі Єврокомісії Funding & Tenders Portal |
2 | 2 | 4 |
5. | Модуль 4. Тема 2. Організація консорціуму. Типові ролі. Знайомство з програмою конкурсу, алгоритм написання проектної заявки. Приклад проектної заявки Horizon Europe. | 2 | 2 | 4 |
6. | Модуль 5. Тема 1. Правила участі в конкурсах та основні вимоги до реалізації проєктів європейської освітянської програми ERASMUS+ (проєкти за типами KA1 та KA2)
Індивідуальні гранти: мобільність, освітня і наукова діяльність Fulbright, DAAD, Дії Марії Складовської-Кюрі. Відрядження – планування і процес оформлення поїздки. |
2 | 2 | 4 |
7. | Модуль 6. Тема 1. Конкурс NATO SPS: вимоги до учасників, пріоритетні напрямки, формування і подача заявки, виконання проекту
Конкурси Шведського інституту та Вишеградського фонду |
4 | 4 | |
8. | Модуль 7. Тема 1. Основні аспекти використання фінансів проекту: планування, оплата праці (форми працевлаштування), придбання обладнання та матеріалів (процедури тендерних закупівель), оформлення мобільності. | 4 | 4 | 8 |
9. | Модуль 8. Тема 1. Поширення результатів проекту: класифікація видань для публікації результатів, приблизна структура і обсяг публікацій. Оформлення звітної документації, закриття проекту.
Звітність за проектом: пошук придатних видань, оформлення результатів і процес їх публікації |
2 | 2 | 4 |
10. | Модуль 9. Тема 1. Презентація проєктів заявок | 4 | 4 | |
11. | Модуль 9. Тема 2. Презентація проєктів заявок. Залік | 4 | ||
Всього: | 22 | 22 | 52 |
Консультації
№ з/п | Назва теми | Кількість годин |
1. | Вибір індивідуальної траєкторії участі в міжнародних проектах Актуалізація тематики досліджень | 4 |
2. | Формулювання проектної ідеї | 6 |
3. | Створення команди, підбір партнерів проекту, аналіз консорціуму | 2 |
4. | Аналіз кошторису витрат проекту, планування витрат | 4 |
5. | Складання пропозицій (заявок) у відповідності вимог до конкретної програми та критеріїв оцінювання | 4 |
Всього: | 20 |
Самостійна робота
№ з/п | Назва теми | Кількість годин |
1. | Огляд сучасної літератури формулювання проблеми, на вирішення якої спрямовано проект. Формулювання загальної ідеї проекту | 2 |
2. | Пошук і вибір потенційних партнерів для подачі заявки | 2 |
3. | Ознайомлення з програмою конкурсу, формулювання основних елементів заявки – мети, опису поточної ситуації з ідентифікацією проблеми дослідження, плану виконання проекту з етапами | 2 |
4. | Розробка робочих пакетів проекту за етапами. Визначення основні результатів, які буде досягнуто при виконанні етапів, їх квантифікація | 2 |
5. | Формування проектної команди. Розробка бюджету проекту зі сторони України, включаючи витрати на оплату праці, відрядження | 2 |
6. | Фіналізація заявки. Оформлення презентації для захисту | 2 |
Всього: | 18 |
Система оцінювання
Оцінювання результатів навчання слухачів курсу здійснюється за 100-бальною шкалою оцінювання (з подальшим переведенням до оцінок за університетською шкалою) шляхом рейтингового оцінювання результатів поточного та підсумкового контролів.
Рейтингова оцінка слухача складається з балів, що він отримує за:
- поточний контроль – виконання 5 практичних завдань;
- підсумковий контроль – залік у формі захисту розробленої проектної заявки.
Умовою допуску до підсумкового контролю є зарахування результатів виконання мінімум трьох практичних завдань.
Тематика завдань та критерії оцінювання:
№ | Тематика завдань | Максимальна оцінка |
1. | Пошук актуальних напрямків наукових досліджень. Пошук релевантних іноземних партнерів | 10 |
2. | Моніторинг актуальних грантів. | 10 |
3. | Написання 500 знакових анотацій для публікації на порталі Єврокомісії Funding & Tenders Portal | 10 |
4. | Розроблення кошторису витрат та бюджету проєкту | 10 |
5. | Звітність за проектом: пошук придатних видань, оформлення результатів | 10 |
Презентація – захист проектів заявок | 50 | |
Всього: | 100 |
Кожна практична робота оцінюється за такими критеріями:
10 балів – відмінне, повне та вчасне виконання завдання;
9 балів – повне виконання завдання;
8-7 балів – завдання виконано, але містить незначні зауваження;
6 балів – завдання виконано, але містить значну кількість зауважень;
0 балів – робота слухача має принципові зауваження або завдання не виконано.
Залік оцінюється за критеріями:
50 балів – робота оформлена за вимогами, матеріал викладено повно, логічно, здійснено всі етапи планування
49-45 балів – робота оформлена за вимогами, у повному обсязі з незначними помилками або неточностями, але в цілому матеріал викладено логічно;
44-25 бали – наявні всі структурні елементи завдання, але в них очевидні неточності планування;
24-10 балів – наявна більшість необхідних структурних елементів завдань, але містить суттєві неточності;
0 балів – роботу не виконано, захист роботи не презентовано.
Відповідність рейтингових балів слухача курсу оцінкам за університетською шкалою:
Рейтингова оцінка (бали) | Університетська шкала оцінок рівня здобутих компетентностей (результатів навчання) |
100-95 | Відмінно |
94-85 | Дуже добре |
84-75 | Добре |
74-65 | Задовільно |
64-60 | Достатньо |
Менше 60 | Незадовільно |
Невиконання умов допуску | Не допущено |