Програма курсу підвищення кваліфікації  науково-педагогічних та педагогічних працівників
«Розроблення дистанційних курсів з використанням платформи Moodle»
(спеціальність «Інженерія програмного забезпечення»)

Введення: Moodle – це безкоштовна, відкрита система управління навчанням (LMS), також відома як платформа для електронного навчання. Вона дозволяє створювати та управляти онлайн-курсами, навчальними середовищами та іншими навчальними ресурсами. Moodle використовується освітніми установами, компаніями та приватними особами по всьому світу для організації дистанційного навчання, розробки навчальних матеріалів, проведення оцінювання та взаємодії між викладачами та студентами.

Цільова група: науково-педагогічні працівники, методисти, інші особи, які планують використання платформи підтримки дистанційного навчання Moodle для розроблення, створення дистанційних курсів, здійснення дистанційного навчання на базі цієї платформи, а також використання ресурсів платформи Moodle для підтримки очного навчання.

Мета курсу: формування та вдосконалення компетентностей науково-педагогічних та педагогічних працівників щодо розроблення, супроводу дистанційних курсів та використання ресурсів платформи Moodle для дистанційного та змішаного навчання.

Обсяг (тривалість): 90 годин /3 кредити ЄКТС (1,5-2 місяці).

Підсумковий контроль: залік.

Форми підготовки: очна, дистанційна, змішана.

Основні завдання:

  • ознайомити з теоретичними відомостями про платформу підтримки дистанційного навчання Moodle;
  • напрацювати навички створення власних електронних ресурсів та їх розміщування у дистанційному курсі з використанням Moodle;
  • напрацювати вміння використовувати функціональні можливості Moodle;
  • напрацювати навички використання дистанційного курсу в навчальному процесі, надання студентам доступу до курсу;
  • засвоїти повний цикл розроблення дистанційного курсу в середовищі Moodle.

Очікувані результати:

Знання й розуміння:

  • функціональних можливостей та ресурсів платформи підтримки дистанційного навчання Moodle;
  • інструментарію для розроблення, створення, супроводу та адміністрування дистанційних курсів і навчальних ресурсів на базі платформи підтримки дистанційного навчання Moodle з врахуванням нових версій платформи Moodle.

Уміння й навички:

  • створювати ресурси, тести та завдання в дистанційному курсі на базі платформи підтримки дистанційного навчання Moodle;
  • налаштовувати журнал оцінок;
  • додавати студентів до курсу;
  • накладати обмеження доступності для студентів на ресурси, тести та завдання;
  • об’єднувати студентів у групи всередині курсу;
  • адмініструвати свій дистанційний курс на платформі Moodle.
Контакти

Адреса: м. Київ, проспект Берестейський, 37, корпус 1, енергокрило, офіс 40,
кімната 1

E-mail: pkv.ipo.kpi@gmail.com

Телефон: (044) 204 99 63;
(044) 204 99 65

Змістовні модулі програми

№ з/п Назва модуля Обсяг навчання (акад. годин)
1.  Платформа дистанційного навчання Moodle 4
2.  Створення ресурсів: Область тексту та медіа, Сторінка, Файл, URL (веб-посилання), Тека 16
3.  Банк питань. Тестування. Створення завдань 30
4.  Налаштування журналу оцінок 8
5.  Додаткові налаштування елементів та ресурсів 8
6.  Елементи курсу для комунікації 8
7.  Адміністрування курсу в Moodle 6
8.  Елементи курсу: База даних, Урок, Семінар, Книга 6
9.  Залік 4
Всього: 90

Аудиторні заняття

№ з/п Тема Кількість академ. годин
Лекції Практ. заняття Всього
1.  Модуль 1. Тема 1. Платформа підтримки дистанційного навчання Moodle. Можливості. Характеристики. Успішні проекти впровадження дистанційного навчання в навчальний процес.
Початок роботи з Moodle. Інтерфейс системи дистанційного навчання Moodle
2 2 4
2.  Модуль 2. Тема 1. Розміщення текстових навчальних матеріалів в курсі. Ресурси: Область тексту та медіа, Сторінка. Ознайомлення з текстовим редактором Moodle 2 2 4
3.  Модуль 2. Тема 2. Створення в дистанційному курсі ресурсів: Файл, URL (веб-посилання), Тека 2 2 4
4.  Модуль 3. Тема 1. Банк питань. Поняття категорії в банку питань. Типи тестових питань 2 2 4
5.  Модуль 3. Тема 2. Створення тестів і наповнення їх питаннями 2 2 4
6.  Модуль 3. Тема 3. Тестування. Використання шаблону тестів 2 2 4
7.  Модуль 3. Тема 4. Додавання елемента курсу Завдання 2 2 4
8.  Модуль 4. Тема 1. Журнал оцінок. Налаштування журналу оцінок. Формула розрахунку підсумкової оцінки за курс 2 2 4
9.  Модуль 5. Тема 1. Додаткові настройки елементів та ресурсів 2 2 4
10.  Модуль 6. Тема 1. Елементи курсу: Анкета, Зворотній зв’язок, Вибір, Форум, Чат 2 2 4
11.  Модуль 7. Тема 1. Адміністрування курсу в Moodle 2 2 4
12.  Модуль 8. Тема 1. Елементи курсу: База даних, Урок, Семінар, Книга 2 2 4
13.  Залік 4
Всього: 24 24 52

Консультації

№ з/п Назва теми Кількість годин
1. Розміщення текстових навчальних матеріалів в курсі 4
2. Створення тестів та завдань 8
3. Налаштування журналу оцінок 2
4. Додаткові настройки елементів та ресурсів 2
5. Елементи курсу: Анкета, Зворотній зв’язок, Вибір, Форум, Чат 2
6. Адміністрування курсу в Moodle 2
Всього: 20

 Самостійна робота

№ з/п Назва теми Кількість годин
1.  Розміщення текстових навчальних матеріалів в курсі 4
2.  Створення тестів та завдань 6
3.  Налаштування журналу оцінок 2
4.  Додаткові настройки елементів та ресурсів 2
5.  Елементи курсу: Анкета, Зворотній зв’язок, Вибір, Форум, Чат 2
6.  Елементи курсу: База даних, Урок, Семінар, Книга 2
Всього: 18

Система оцінювання

Оцінювання результатів навчання слухачів курсу здійснюється за 100-бальною шкалою оцінювання (з подальшим переведенням до оцінок за університетською шкалою) шляхом рейтингового оцінювання результатів поточного та підсумкового контролів.

Рейтингова оцінка слухача складається з балів, що він отримує за:

  • поточний контроль – виконання 9 практичних завдань;
  • підсумковий контроль – залік у формі захисту виконаного практикуму.

Умовою допуску до підсумкового контролю є виконання мінімум п’яти практичних завдань.

Тематика завдань та критерії оцінювання:

Тематика завдань Максимальна оцінка
1.  Перші кроки в Moodle 10
2.  Створення ресурсів: Область тексту та медіа, Сторінка 10
3.  Додавання ресурсів: Файл, URL (веб-посилання), Тека 10
4.  Створення питань для тесту 10
5.  Додавання елемента курсу Тест і наповнення його питаннями 10
6.  Додавання елемента курсу Завдання 10
7.  Налаштування журналу оцінок 10
8.  Додаткові налаштування елементів та ресурсів 10
9.  Адміністрування курсу 10
Захист виконаного практикуму 10
  Всього: 100

 Кожна практична робота оцінюється за такими критеріями:

10 балів – відмінне, повне та вчасне виконання завдання;

9 балів – повне виконання завдання;

8-7 балів – завдання виконано, але містить незначні зауваження;

6 балів – завдання виконано, але містить значну кількість зауважень;

0 балів – робота слухача має принципові зауваження або завдання не виконано.

Залік оцінюється за критеріями:

10 балів –  робота оформлена за вимогами, матеріал викладено повно, логічно з наявністю всіх необхідних елементів дистанційного курсу який готовий до сертифікації;

8-7 балів – завдання виконано у повному обсязі з незначними помилками або неточностями, але в цілому матеріал викладено логічно, оформлення переважно відповідає вимогам;

6 балів – завдання виконано у повному обсязі з незначними помилками або неточностями, матеріал викладено здебільшого логічно;

0 балів – роботу не виконано, захист роботи не презентовано.

Для отримання заліку з курсу «автоматом» слухачу потрібно виконати умови допуску та мати рейтинг не менше 60 балів.

Відповідність рейтингових балів слухача курсу оцінкам за університетською шкалою:

Рейтингова оцінка (бали) Університетська шкала оцінок рівня здобутих компетентностей
(результатів навчання)
100-95 Відмінно
94-85 Дуже добре
84-75 Добре
74-65 Задовільно
64-60 Достатньо
Менше 60 Незадовільно
Невиконання умов допуску Не допущено