
Програма курсу підвищення кваліфікації науково-педагогічних та педагогічних працівників
«Прості засоби створення та підтримки WEB-сторінки викладача»
(спеціальність «Інженерія програмного забезпечення»)
Введення: Сучасна веб-сторінка є ефективним інструментом для організації роботи, самопрезентації та розвитку кар’єри науково-педагогічного та педагогічного працівника. Вона дозволяє швидко ділитися розкладом занять, матеріалами лекцій, завданнями та контактами зі студентами, забезпечуючи зручний доступ у будь-який час.
Наявність власного сайту демонструє сучасний підхід до роботи, підвищує авторитет та професійний імідж викладача серед колег, студентів та роботодавців. Сайт може містити публікації, дослідження, освітлювати участь у конференціях чи проєктах, що сприяє поширенню наукових досягнень і залученню партнерів.
Можливість додавати форуми, опитування чи онлайн-консультації сприяє кращій взаємодії зі студентами та підтримці їхнього навчання. Крім того, завдяки сучасним SaaS сервісам, веб-ресурс легко оновлюється, що дозволяє оперативно інформувати про зміни в навчальному процесі чи наукових інтересах.
Цільова група: науково-педагогічні і педагогічні працівники, методисти, інженерно-технічні працівники та всі бажаючі навчитися веб-дизайну та створенню інформаційних та навчальних веб-ресурсів за допомогою SaaS сервісів.
Мета курсу: сприяти поширенню застосування веб-технологій для навчальних цілей, забезпечити актуалізацію знань з технологій веб-дизайну, забезпечити засвоєння технологій створення веб-сторінок за допомогою SaaS сервісів, мови логічної розмітки HТML та мови стилів CSS.
Обсяг (тривалість): 90 годин /3 кредити ЄКТС (1,5-2 місяці).
Підсумковий контроль: залік.
Форми підготовки: очна, дистанційна, змішана.
Основні завдання:
- засвоїти теоретичні відомості про розроблення веб-ресурсів, використовувані кодування, формати зображень, що застосовуються в Інтернеті, засоби публікації веб-сторінок в Інтернет;
- здобути навички роботи з інструментами та сервісами мережі Інтернет, що використаються для створення WEB- ресурсів;
- здобути навички розроблення структури веб-сайту, створення логічної розмітки для сторінок сайту згідно із розробленою структурою, розміщення інформації на зверстаних сторінках;
- виконати випускну роботу, яка включає проектування змісту веб-ресурсу та розроблення веб-сторінок ресурсу.
Очікувані результати:
Знання й розуміння:
- можливостей та переваги застосування власних веб-ресурсів викладача, навчального підрозділу, команди проєкту, які забезпечуються через розроблення і використання веб-сторінок;
- функціональних можливостей та ресурсів SaaS сервісу JIMDO;
- інструментарію для розроблення, створення та супроводу веб-ресурсів викладача;
- принципів створення форматованого тексту із зображеннями, відео, анімацією та гіперпосиланнями на інші документи за допомогою мови розмітки HTML.
Уміння й навички:
- готувати мультимедійний контент для розміщення у мережі Інтернет;
- використовувати графічний редактор Adobe PhotoShop для підготовки ілюстративних матеріалів сайту;
- створювати інформаційні та навчальні ресурси за допомогою SaaS сервісу JIMDO та платформи BLOGGER;
- робити внутрішню та зовнішню оптимізацію створених веб-ресурсів;
- адмініструвати веб-ресурси, що створені за допомогою SaaS сервісу JIMDO та платформи BLOGGER;
- використовувати HTML плагіни для збільшення функціональності створених веб-ресурсів.
Адреса: м. Київ, проспект Берестейський, 37, корпус 1, енергокрило, офіс 40,
кімната 1
E-mail: pkv.ipo.kpi@gmail.com
Тел. (044) 204-99-63,
(044) 204-99-65
Змістовні модулі програми
№ з/п | Назва модуля | Обсяг навчання (акад. годин) |
1. | Мережа Інтернет. Системи контролю трафіку. Права інтелектуальної власності у мережі Інтернет | 6 |
2. | Формати мультимедійного контенту. Пошук зображень у мережі Інтернет | 8 |
3. | Використання Adobe PhotoShop для підготовки візуального контенту сайту | 12 |
4. | Створення сайту на платформі JIMDO | 14 |
5. | Створення сайту на платформі BLOGGER | 14 |
6. | HTML розмітка. Додаткові html інструменти та плагіни WEB-мастерінгу | 10 |
7. | Робота з сервісами WEB – мастерінгу: Google webmaster та Bing webmaster | 10 |
8. | Оптимізація структури сайту. SEO оптимізація. Схема лінкування сторінок | 12 |
9. | Залік | 4 |
Всього: | 90 |
Аудиторні заняття
№ з/п |
Тема | Кількість академ. годин | ||
Лекції | Практ. заняття | Всього | ||
1. | Модуль 1. Тема 1. Загальні відомості про мережу Інтернет. Поняття домен, сайт, «гіпертекст». Системи контролю трафіку. Права інтелектуальної власності у мережі Інтернет. | 4 | 4 | |
2. | Модуль 2. Тема 1. Формати зображень, придатних для використання в Інтернет та їх особливості. Система пошуку зображень у мережі Інтернет. | 3 | 1 | 4 |
3. | Модуль 3. Тема 1. Поняття візуального контент-маркетингу. Використання графічних редакторів та сервісів ШІ для підготовки візуального контенту для сайту. Огляд програми Adobe PhotoShop. Основні інструменти та функції | 1 | 3 | 4 |
4. | Модуль 3. Тема 2. Використання програми Adobe PhotoShop для пакетної обробки зображень та для створення gif-анімації | 1 | 3 | 4 |
5. | Модуль 4. Тема 1. Системи керування контентом та SaaS сервіси.
Розроблення проекту сайта з використанням сервісу Jimdo. Структура майбутнього веб-ресурса |
1 | 3 | 4 |
6. | Модуль 4. Тема 2. Створення WEB-сторінки за допомогою сервісу Jimdo. Заповнення шаблону контентом. | 1 | 3 | 4 |
7. | Модуль 5. Тема 1. Платформа BLOGGER як сервіс Google для створення інформаційних WEB-ресурсів. Використання платформи BLOGGER для створення WEB-ресурсів.
Розробка структури майбутнього веб-ресурса |
1 | 3 | 4 |
8. | Модуль 5. Тема 2. Віджети та плагіни сервісу BLOGGER. Наповнення WEB-ресурсу контентом. | 1 | 3 | 4 |
9. | Модуль 6. Тема 1. Мова логічної розмітки HTML. Додаткові функціональні html інструменти WEB-мастерінгу | 2 | 2 | 4 |
10. | Модуль 7. Тема 1. Сервіси WEB – мастерінгу. Google webmaster, Bing webmaster. Реєстрація сайтів, та керування пошуковими ботами. Інструменти robots. Формування інструкцій robots.txt | 2 | 2 | 4 |
11. | Модуль 8. Тема 1. Основи SEO оптимізації WEB- ресурсів. Схема лінкування сторінок | 2 | 2 | 4 |
12. | Модуль 8. Тема 2. Оптимізація структури сайту з урахуванням мети та задач користувача. Статистика. Правила написання статей та підготовки ілюстративного матеріалу. | 2 | 2 | 4 |
13. | Модуль 9. Залікове заняття. Презентація випускної роботи | 4 | ||
Всього: | 21 | 27 | 52 |
Консультації
№ з/п | Назва теми | Кількість годин |
1. | Загальна інформація про мережу Інтернет. Вибір Домену та типу сайту. Можливості гіпертексту | 2 |
2. | Використання графічних редакторів для підготовки візуального контенту сайту | 2 |
3. | Мова логічної розмітки HTML. Додатковий HTML функціонал WEB-ресурсу | 2 |
4. | СЕО-оптимізація сайту | 2 |
5. | Формати зображень, придатних для використання в Інтернет та їх особливості. Підбір кольорів для сайту | 4 |
6. | Використання графічних пакетів для підготовки ілюстрацій та gif-анімацій. Огляд програми Adobe Photoshop | 4 |
7. | Додаткові можливості інструментів WEB-мастерінгу | 4 |
Всього: | 20 |
Самостійна робота
№ з/п | Назва теми | Кількість годин |
Підготовка випускної роботи | ||
1. | Проектування структури веб-ресурсу:
· Виділення змістовних розділів; · Проектування схеми перелінковки сторінок. Підготовлення контенту (текстів, ілюстрацій, тощо) |
6 |
2. | Розроблення веб-сторінок ресурсу:
· Вибір платформи та системи керування контентом. · Вибір шаблону · Створення навігаційного меню · Розмітка веб-сторінок (головна сторінка, контакти, опис курсів, список публікацій, тощо) та їх оформлення · Підготовка та додавання мультимедійного контенту |
12 |
Всього: | 18 |
Система оцінювання
Оцінювання результатів навчання слухачів курсу здійснюється за 100-бальною шкалою оцінювання (з подальшим переведенням до оцінок за університетською шкалою) шляхом рейтингового оцінювання результатів поточного та підсумкового контролів.
Рейтингова оцінка слухача складається з балів, що він отримує за:
- поточний контроль – виконання завдань, випускна робота.
- підсумковий контроль – залік у формі захисту випускної роботи.
Умовою допуску до підсумкового контролю є виконання практичних завдань з загальним рейтингом не менше 50 балів.
Тематика завдань та критерії оцінювання:
№ | Тематика завдань | Максимальна оцінка |
1. | Робота з графічним редактором з підготовки контенту для сайту | 10 |
2. | Вибір шаблону у сервісі JIMDO, створення хедеру тестового сайту | 10 |
3. | Створення навігаційного меню та сторінок тестового сайту | 10 |
4. | Створення шаблону тестового інформаційного блогу на платформі BLOGGER. Заповнення шаблону BLOGGER контентом з використанням віджетів та плагінів | 10 |
5. | Робота з HTML плагінами на тестовом сайті | 10 |
6. | Випускна робота: створення власної веб-сторінки | 40 |
7. | Залік. Презентація власної веб-сторінки | 10 |
Всього: | 100 |
Кожна практична робота оцінюється за такими критеріями:
10 балів – повне виконання завдання, якісне оформлення тестового сайту.
9-6 балів – повне виконання завдання, але є зауваження щодо оформлення тестового сайту (не всі елементи попереднього шаблону видалені, частина контенту помилково розміщена у футері тестового сайту, невідповідна колористика бекграунду та шрифту, невідформатовані мультимедійні елементи контенту, тощо);
0 балів – завдання не виконане.
Випускна робота оцінюється за критеріями:
40-35 балів – робота оформлена за вимогами ТЗ, текстовий контент сайту отформатований та легко читається. Ілюстративний та відео матеріал викладено охайно, згідно з розмірами шаблонів. Всі сторінки сайту заповнені повністю. Хедер та футер сайту оформлені та не мають зайвих html-елементів. Меню сайту легко читається. Навігація по сторінках легка та зрозуміла.
34-30 балів – завдання виконано у повному обсязі з незначними помилками або недоліками, але в цілому матеріал викладено логічно, оформлення сайту переважно відповідає вимогам;
29-24 балів – завдання виконано у повному обсязі, але є помилки з оформленням мультимедійного контенту, помилки з вибором колористики сайту (кольори фону та текстового матеріалу). Є помилки або невідповідності, але матеріал викладено здебільшого логічно;
0 балів – роботу не виконано в повному об’ємі або захист роботи не презентовано.
Залік оцінюється за критеріями:
10 балів – презентацію випускної роботи – власної веб-сторінки здійснено, продемонстровано наявність та необхідна якість всіх ресурсів веб-сторінки, відповідно до вимог до випускної роботи.
9-6 балів – презентацію власної веб-сторінки проведено, продемонстровано наявність всіх ресурсів веб-сторінки відповідно до вимог до випускної роботи, але є зауваження щодо якості ресурсів веб-сторінки.
0 балів – презентацію власної веб-сторінки не проведено, або презентацію проведено, але відсутня наявність всіх ресурсів веб-сторінки відповідно до вимог до випускної роботи.
Відповідність рейтингових балів слухача курсу оцінкам за університетською шкалою:
Рейтингова оцінка (бали) | Університетська шкала оцінок рівня здобутих компетентностей (результатів навчання) |
100-95 | Відмінно |
94-85 | Дуже добре |
84-75 | Добре |
74-65 | Задовільно |
64-60 | Достатньо |
Менше 60 | Незадовільно |
Невиконання умов допуску | Не допущено |