Програма курсу підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників
«Основи інноваційного підприємництва»
(спеціальність «Менеджмент»)
Мета курсу:
Надання теоретичних знань з основ інноваційного підприємництва та впровадження інновацій в реальні сектори економіки України. Формування практичних умінь щодо: перетворення наукової розробки в інноваційний бізнес-продукт, затребуваний ринком; створення бізнес-моделі на основі науково-технологічних розробок; дослідження ринку збуту; пошуку інвесторів та створення презентації стартап проєкту; захисту інтелектуальної власності наукових розробок.
Основні завдання:
- засвоїти основи інноваційного підприємництва і підходи до комерціалізації науково-технологічних розробок;
- набути знання та уміння щодо створення стартап-проєкту;
- набути знання з основ бізнес планування;
- набути знання щодо захисту інтелектуальної власності науково-технічних розробок;
- здобути уміння:
- надавати науково-технічній розробці комерційну цінність;
- розробляти бізнес-модель стартап проєкту на основі науково-технічної розробки;
- досліджувати ринки збуту та просувати інноваційні продукти та послуги;
- працювати з вимогами та потребами споживачів інноваційного продукту;
- розробляти шляхи виводу розробки на ринок;
- здійснювати ділову комунікацію;
- забезпечувати захист та комерційне використання своєї інтелектуальної власності;
- готувати необхідні матеріали для зустрічі з інвестором;
- презентувати свій бізнес-проєкт інвестору;
- здійснювати управління командою стартап проєкту.
- виконати випускну роботу, що містить опис та презентацію бізнес-проекту на основі науково-технічної розробки;
- захистити своєї бізнес-модель свого проєкту перед експертами та інвесторами.
Вимоги до рівня підготовки слухача:
Курс призначено для науково-педагогічних працівників, керівників та менеджерів інноваційних проєктів, інженерів та винахідників.
Адреса: м. Київ, проспект Берестейський, 37, корпус 1, енергокрило, офіс 40,
кімната 1
E-mail: pkv.ipo.kpi@gmail.com
Телефон: (044) 204 99 63;
(044) 204 99 65
№ з/п | Теми занять | Розподіл часу | |||
Кількість годин | Лекції | Практичні заняття | Залік | ||
1. | Інноваційне підприємництво як компетенція науково-педагогічного працівника | 2 | 2 | ||
2. | Введення в інноваційне підприємництво. Поняття наукового продукту. Продукт в бізнесі. Бізнес-ідея | 2 | 1 | 1 | |
3. | Бізнес-моделі комерціалізації наукових розробок. Трансфер технологій. Стартап модель | 4 | 1 | 3 | |
4. | Модель Canvas. Побудова моделі комерційної реалізації науково-технічних розробок. Canvanizer.com | 4 | 1 | 3 | |
5. | Позиціювання рішення. Аналіз бізнес-моделі. Усунення протиріч. Брейнстормінг. Робота з кейсами | 8 | 5 | 3 | |
6. | Споживчі властивості продукту. Управління вимогами до продукту | 4 | 2 | 2 | |
7. | Просування продукту на ринок. Маркетинговий план стартапу | 8 | 4 | 4 | |
8. | Підготовка продукту до виводу на ринок. Мінімально працюючий продукт. Позиціювання продукту. Дослідження та підтвердження гіпотез. Тестування та зворотній зв’язок зі споживачами | 4 | 1 | 3 | |
9. | Набуття прав інтелектуальної власності на результати науково-технічної діяльності | 4 | 2 | 2 | |
10. | Комерціалізація результатів науково-технічної діяльності | 4 | 2 | 2 | |
11. | Собівартість продукту. Дохід. Затрати. Прибуток. Кошторис для інвестора | 8 | 5 | 3 | |
12. | Презентації для інвестора. Підготовка та проведення презентації | 4 | 2 | 2 | |
13. | Основи бізнес-планування. Структура бізнес-плану | 4 | 2 | 2 | |
14. | Планування інноваційної діяльності. Робота з інвесторами | 4 | 2 | 2 | |
15. | Командна робота в стартап проєкті | 2 | 1 | 1 | |
16. | Основи ділової комунікації. Ділова зустріч. Підготовка матеріалів до зустрічі | 2 | 1 | 1 | |
17. | Залік. Захист проєктів | 4 | |||
Всього годин | 72 | 34 | 34 | 4 |
Самостійна робота
№ з/п | Теми занять | Розподіл часу |
1. | Проведення маркетінгових досліджень | 10 |
2. | Підготовка бізнес-моделі власного проєкту | 4 |
3. | Підготовка опису та презентації бізнес-проєкту для інвестора | 10 |
Всього | 24 |
Загальна кількість кредитів ЕСTS/ годин 3,6/108