Програма курсу підвищення кваліфікації науково-педагогічних та педагогічних працівників
«Організація дистанційного навчання за допомогою Microsoft Teams»
(спеціальність «Інженерія програмного забезпечення»)

Введення: Microsoft Teams (MS Teams, Teams) – це онлайн-сервіс для командної роботи, який забезпечує в одному робочому просторі функції спілкування, управління задачами, контентом та додатками. Будучи віртуальною платформою для проведення зустрічей, MS Teams містить функції та інструменти, які здатні забезпечити продуктивну спільну роботу команд, в тому числі, забезпечувати організацію і здійснення дистанційного навчання. Як і багато інших хмарних систем дистанційного навчання, MS Teams будує управління онлайн- навчанням (організацію навчального процесу) виходячи з навчального контенту.

Microsoft Teams є частиною пакета Office 365 і поширюється по корпоративній підписці. КПІ імені Ігоря Сікорського має таку корпоративну підписку і пропонує використовувати ресурси MS Teams для корпоративних комунікацій, управління спільними задачами та організації дистанційного навчання.

Цільова група: науково-педагогічні та педагогічні працівники, методисти, інші особи, які планують використання онлайн-сервісу Microsoft Teams для організації та здійснення дистанційного, змішаного або підтримки очного навчання, а також використання ресурсів MS Teams для сумісної дистанційної роботи в командах проєктів.

Мета курсу: підвищити компетентність слухачів в області дистанційного навчання, ознайомити з можливостями сервісу Microsoft Teams та принципами побудови онлайн-середовища для дистанційного навчання на його базі, отримати практичний досвід та напрацювати навички створення, використання та адміністрування дистанційних курсів в середовищі MS Teams.

Обсяг (тривалість): 90 годин /3 кредити ЄКТС (1,5-2 місяці).

Підсумковий контроль: залік.

Форми підготовки: очна, дистанційна, змішана.

Основні завдання:

  • ознайомити з базовими відомостями про систему управління знаннями та її впровадження;
  • засвоїти методику побудови онлайн-середовища для дистанційного навчання на базі MS Teams;
  • ознайомити з базовим функціоналом середовища MS Teams для здійснення дистанційного навчання;
  • набути практичний досвід роботи в середовищі MS Teams за такими напрямами:
    • створення віртуальних класів та команд;
    • створення та використання навчального контенту;
    • налаштування ресурсів дистанційного курсу;
    • організація дистанційної комунікації між учасниками навчального процесу;
    • організація та проведення вебінарів;
    • створення спільної бібліотеки навчальних документів та матеріалів, організації роботи з ними;
    • організація контролю якості навчання, створенні опитувань, тестів та практичних завдань;
    • ведення обліку результативності навчання;
    • адмініструванні дистанційних курсів в середовищі  MS Teams.

Очікуванні результати

Знання та розуміння:

  • способів створення навчального простору для дистанційного навчання засобами MS Teams відповідно до власних потреб слухача;
  • інструментарію для розроблення, створення, супроводу та адміністрування навчальних курсів і ресурсів на базі MS Teams.

Уміння та навички:

  • створювати і адмініструвати навчальні простори для проведення занять;
  • створювати та наповнювати бібліотеки навчальних матеріалів;
  • створювати завдання і тести, здійснювати контроль виконання та збір результатів виконання;
  • планувати і створювати лекції та практичні заняття (за допомогою інструменту онлайн-наради), налаштовувати та збирати статистику відвідування занять;
  • користуватись інструментами для спільної роботи над задачами та проєктами.
Контакти

Адреса: м. Київ, проспект Перемоги, 37, корпус 1, енергокрило, офіс 40,
кімната 1

E-mail: pkv.ipo.kpi@gmail.com

Тел. (044) 204-99-63,
(044) 204-99-65

Змістовні модулі програми

№ з/п Назва модуля Обсяг навчання (акад. годин)
1. Створення і налаштування навчального середовища MS Teams 22
2. Створення бібліотек курсу 16
3. Контроль знань учнів – завдання, тести, опитування 20
4. Спільна робота з матеріалами 4
5. Планування та проведення занять 20
6. Додаткові можливості навчальної платформи 4
7. Залік 4
Всього: 90

Аудиторні заняття

№ з/п Тема Кількість академ. годин
Лекції Практ. заняття Всього
1. Модуль 1. Тема 1. Знайомство з базовими відомості про впровадження системи управління знаннями (LMS).

Microsoft Teams як онлайн-середовище для командної роботи.

Використання середовища MS Teams для дистанційного навчання. Можливості. Обмеження. Умови використання.

Підготовка до роботи з MS Teams. Встановлення та налаштування. Інструменти та засоби.

2 2 4
2. Модуль 1. Тема 2. Створення навчального середовища для дистанційного навчання. Ролі. Віртуальні команди. Типи команд. Канали. Віртуальні класи. Управління командами. 4 4 8
3. Модуль 1. Тема 3. Організація онлайн-вебінарів (нарад). Планування. Запрошення. Приєднання. Налаштування. Проведення та управління проведенням. Демонстрація екрану, слайдів.

Комунікація під час вебінару. Використання інтерактивних функцій: дошки, обміну файлами, чату, Запис вебінару.

Напрацювання досвіду проведення вебінарів. Проведення та запис власного вебінару.

2 2 4
4. Модуль 1. Тема 4. Засоби комунікації між учасниками навчального процесу: канали, чати, Комунікація в команді. Комунікація із запрошеними учасниками. Планування навчального курсу та взаємодія між викладачем та студентами. 2 2 4
5. Модуль 2. Тема 1. Створення та розміщення навчального контенту. Надання студентам доступу до навчальних та навчально-методичних матеріалів. Адміністрування курсу навчання.

Організація та використання спільної роботи з документами, таблицями та іншими файлами. Навчальні матеріали, відеоматеріали, шаблони завдань.

2 2 4
6. Модуль 2. Тема 2. Засіб Нотатки (OneNote). Організація та керування бібліотекою навчальних матеріалів. Організація сховища для додаткових матеріалів та матеріалів для самостійної роботи. Створення власних ресурсів викладача. 2 2 4
7. Модуль 3. Тема 1. Контроль якості навчання.

Організація контролю знань в MS Teams. Створення завдань, контроль виконання, звітність.

2 2 4
8. Модуль 3. Тема 2. Організація системи тестування. Використання засобу MS Forms. Створення тестів та опитувань. Перевірка результатів тестування. Оцінювання. Автоматизація перевірки тестів. Аналіз результатів тестування. 2 2 4
9. Модуль 4. Тема 1 .Засіб Нотатки (OneNote), як простір для сумісної та особистої роботи.

Використання як особистої робочої області студентів, створення бібліотеки вмісту для роздавальних матеріалів, простору для спільної роботи команд/груп.

2 2 4
10. Модуль 5. Тема 1. Використання сервісу онлайн-нарад для планування та проведення лекцій, зустрічей, практичних занять, інших заходів.

Застосування засобу Календарь Teams для планування навчального процесу.

Планування термінів виконання завдань та тестів.

2 2 4
11. Модуль 6. Тема 1. Додаткові інструменти для використання в навчальному процесі. Швидкі опитування, сервіс відеохостингу, робота зі спільними проектами, робота зі спільними інформаційними дошками, інтеграція з іншими продуктами Microsoft. 2 2 4
12. Залік. Захист випускної роботи 4
Всього: 24 24 52

Консультації

№ з/п Назва теми Кількість годин
1. Встановлення та налаштування MS Teams. 2
2. Створення навчального  середовища. Організація команд (класів) та каналів. 2
3. Інструмент Нотатки (OneNote). Організація та керування бібліотекою навчальних матеріалів. 2
4. Налагодження засобів комунікації між учасниками навчального процесу. 2
5. Робота з контентом. Організація та використання спільної роботи з документами, таблицями та іншими файлами. 4
6. Організація та проведення онлайн-вебінарів. 2
7. Контроль якості навчання. Створення завдань, контроль виконання, звітність. Використання засобу MS Forms. Створення тестів та опитувань. 4
8. Застосування засобу Календарь Teams для планування навчального процесу. 2
Всього: 20

Самостійна робота

№ з/п Назва теми Кількість годин
1. Створення навчального середовища: віртуального класу та каналів. Додавання учнів. 2
2. Налагодження та використання засобів комунікації між учасниками навчального процесу. 2
3. Створення та розміщення навчального контенту. Організація та використання спільної роботи з документами, таблицями та іншими файлами. Використання засобу Нотатки (OneNote) 4
4. Планування, підготовка та проведення онлайн-вебінару. 4
5. Організація контролю знань в MS Teams за допомогою завдань та контролю виконання 2
6. Організація системи тестування з використанням засобу MS Forms. 2
7. Застосування засобу Календарь MS Teams для планування навчального процесу. 2
Всього: 18

Система оцінювання

Оцінювання результатів навчання слухачів курсу здійснюється за 100-бальною шкалою оцінювання (з подальшим переведенням до оцінок за університетською шкалою) шляхом рейтингового оцінювання результатів поточного та підсумкового контролів.

Рейтингова оцінка слухача складається з балів, що він отримує за:

  • поточний контроль – виконання 7 практичних завдань;
  • підсумковий контроль – залік у формі захисту виконаного практикуму.

Умовою допуску до підсумкового контролю є виконання мінімум п’яти практичних завдань.

Тематика завдань та критерії оцінювання:

Тематика завдань Максимальна оцінка
1. Створити та налаштувати Команду, Канали, Повідомлення 10
2. Налаштувати Блокноту для класу 10
3. Організувати зберігання матеріалів – Файли, спільний та окремий доступ 10
4. Створити Тести, опитування 10
5. Створити та налаштувати Бібліотеки 10
6. Створити Завдання. Налаштувати, перевірити та отримати звітність 10
7. Запланувати і провести нараду (заняття) 10
Захист виконаного практикуму 30
  Всього: 100

 Кожна практична робота оцінюється за такими критеріями:

10 балів – відмінне, повне та вчасне виконання завдання;

9 балів – повне виконання завдання;

8-7 балів – завдання виконано, але містить незначні зауваження;

6 балів – завдання загалом виконано, але містить значні зауваження;

0 балів – робота слухача має принципові зауваження або завдання не виконано.

Залік оцінюється за критеріями:

30-25 балів – всі практичні завдання виконані за вимогами, містять всі необхідні елементи, демонструють використання інструментів, що вивчались в курсі, матеріал викладено логічно, оформлення відповідає вимогам;

24-20 балів – завдання виконані у повному обсязі з незначними помилками або недоліками, але в цілому матеріал викладено логічно, оформлення переважно відповідає вимогам;

19-18 балів – завдання виконані у повному обсязі, але є суттєві помилки або неточності;

0 балів – завдання не виконано в повному обсязі, захист роботи не презентовано.

Відповідність рейтингових балів слухача курсу оцінкам за університетською шкалою:

Рейтингова оцінка (бали) Університетська шкала оцінок рівня здобутих компетентностей (результатів навчання)
100-95 Відмінно
94-85 Дуже добре
84-75 Добре
74-65 Задовільно
64-60 Достатньо
Менше 60 Незадовільно
Невиконання умов допуску Не допущено