
Програма курсу підвищення кваліфікації науково-педагогічних та педагогічних працівників
«Організація дистанційного навчання за допомогою Microsoft Teams»
(спеціальність «Інженерія програмного забезпечення»)
Введення: Microsoft Teams (MS Teams, Teams) – це онлайн-сервіс для командної роботи, який забезпечує в одному робочому просторі функції спілкування, управління задачами, контентом та додатками. Будучи віртуальною платформою для проведення зустрічей, MS Teams містить функції та інструменти, які здатні забезпечити продуктивну спільну роботу команд, в тому числі, забезпечувати організацію і здійснення дистанційного навчання. Як і багато інших хмарних систем дистанційного навчання, MS Teams будує управління онлайн- навчанням (організацію навчального процесу) виходячи з навчального контенту.
Microsoft Teams є частиною пакета Office 365 і поширюється по корпоративній підписці. КПІ імені Ігоря Сікорського має таку корпоративну підписку і пропонує використовувати ресурси MS Teams для корпоративних комунікацій, управління спільними задачами та організації дистанційного навчання.
Цільова група: науково-педагогічні та педагогічні працівники, методисти, інші особи, які планують використання онлайн-сервісу Microsoft Teams для організації та здійснення дистанційного, змішаного або підтримки очного навчання, а також використання ресурсів MS Teams для сумісної дистанційної роботи в командах проєктів.
Мета курсу: підвищити компетентність слухачів в області дистанційного навчання, ознайомити з можливостями сервісу Microsoft Teams та принципами побудови онлайн-середовища для дистанційного навчання на його базі, отримати практичний досвід та напрацювати навички створення, використання та адміністрування дистанційних курсів в середовищі MS Teams.
Обсяг (тривалість): 90 годин /3 кредити ЄКТС (1,5-2 місяці).
Підсумковий контроль: залік.
Форми підготовки: очна, дистанційна, змішана.
Основні завдання:
- ознайомити з базовими відомостями про систему управління знаннями та її впровадження;
- засвоїти методику побудови онлайн-середовища для дистанційного навчання на базі MS Teams;
- ознайомити з базовим функціоналом середовища MS Teams для здійснення дистанційного навчання;
- набути практичний досвід роботи в середовищі MS Teams за такими напрямами:
- створення віртуальних класів та команд;
- створення та використання навчального контенту;
- налаштування ресурсів дистанційного курсу;
- організація дистанційної комунікації між учасниками навчального процесу;
- організація та проведення вебінарів;
- створення спільної бібліотеки навчальних документів та матеріалів, організації роботи з ними;
- організація контролю якості навчання, створенні опитувань, тестів та практичних завдань;
- ведення обліку результативності навчання;
- адмініструванні дистанційних курсів в середовищі MS Teams.
Очікуванні результати
Знання та розуміння:
- способів створення навчального простору для дистанційного навчання засобами MS Teams відповідно до власних потреб слухача;
- інструментарію для розроблення, створення, супроводу та адміністрування навчальних курсів і ресурсів на базі MS Teams.
Уміння та навички:
- створювати і адмініструвати навчальні простори для проведення занять;
- створювати та наповнювати бібліотеки навчальних матеріалів;
- створювати завдання і тести, здійснювати контроль виконання та збір результатів виконання;
- планувати і створювати лекції та практичні заняття (за допомогою інструменту онлайн-наради), налаштовувати та збирати статистику відвідування занять;
- користуватись інструментами для спільної роботи над задачами та проєктами.
Адреса: м. Київ, проспект Перемоги, 37, корпус 1, енергокрило, офіс 40,
кімната 1
E-mail: pkv.ipo.kpi@gmail.com
Тел. (044) 204-99-63,
(044) 204-99-65
Змістовні модулі програми
№ з/п | Назва модуля | Обсяг навчання (акад. годин) |
1. | Створення і налаштування навчального середовища MS Teams | 22 |
2. | Створення бібліотек курсу | 16 |
3. | Контроль знань учнів – завдання, тести, опитування | 20 |
4. | Спільна робота з матеріалами | 4 |
5. | Планування та проведення занять | 20 |
6. | Додаткові можливості навчальної платформи | 4 |
7. | Залік | 4 |
Всього: | 90 |
Аудиторні заняття
№ з/п | Тема | Кількість академ. годин | ||
Лекції | Практ. заняття | Всього | ||
1. | Модуль 1. Тема 1. Знайомство з базовими відомості про впровадження системи управління знаннями (LMS).
Microsoft Teams як онлайн-середовище для командної роботи. Використання середовища MS Teams для дистанційного навчання. Можливості. Обмеження. Умови використання. Підготовка до роботи з MS Teams. Встановлення та налаштування. Інструменти та засоби. |
2 | 2 | 4 |
2. | Модуль 1. Тема 2. Створення навчального середовища для дистанційного навчання. Ролі. Віртуальні команди. Типи команд. Канали. Віртуальні класи. Управління командами. | 4 | 4 | 8 |
3. | Модуль 1. Тема 3. Організація онлайн-вебінарів (нарад). Планування. Запрошення. Приєднання. Налаштування. Проведення та управління проведенням. Демонстрація екрану, слайдів.
Комунікація під час вебінару. Використання інтерактивних функцій: дошки, обміну файлами, чату, Запис вебінару. Напрацювання досвіду проведення вебінарів. Проведення та запис власного вебінару. |
2 | 2 | 4 |
4. | Модуль 1. Тема 4. Засоби комунікації між учасниками навчального процесу: канали, чати, Комунікація в команді. Комунікація із запрошеними учасниками. Планування навчального курсу та взаємодія між викладачем та студентами. | 2 | 2 | 4 |
5. | Модуль 2. Тема 1. Створення та розміщення навчального контенту. Надання студентам доступу до навчальних та навчально-методичних матеріалів. Адміністрування курсу навчання.
Організація та використання спільної роботи з документами, таблицями та іншими файлами. Навчальні матеріали, відеоматеріали, шаблони завдань. |
2 | 2 | 4 |
6. | Модуль 2. Тема 2. Засіб Нотатки (OneNote). Організація та керування бібліотекою навчальних матеріалів. Організація сховища для додаткових матеріалів та матеріалів для самостійної роботи. Створення власних ресурсів викладача. | 2 | 2 | 4 |
7. | Модуль 3. Тема 1. Контроль якості навчання.
Організація контролю знань в MS Teams. Створення завдань, контроль виконання, звітність. |
2 | 2 | 4 |
8. | Модуль 3. Тема 2. Організація системи тестування. Використання засобу MS Forms. Створення тестів та опитувань. Перевірка результатів тестування. Оцінювання. Автоматизація перевірки тестів. Аналіз результатів тестування. | 2 | 2 | 4 |
9. | Модуль 4. Тема 1 .Засіб Нотатки (OneNote), як простір для сумісної та особистої роботи.
Використання як особистої робочої області студентів, створення бібліотеки вмісту для роздавальних матеріалів, простору для спільної роботи команд/груп. |
2 | 2 | 4 |
10. | Модуль 5. Тема 1. Використання сервісу онлайн-нарад для планування та проведення лекцій, зустрічей, практичних занять, інших заходів.
Застосування засобу Календарь Teams для планування навчального процесу. Планування термінів виконання завдань та тестів. |
2 | 2 | 4 |
11. | Модуль 6. Тема 1. Додаткові інструменти для використання в навчальному процесі. Швидкі опитування, сервіс відеохостингу, робота зі спільними проектами, робота зі спільними інформаційними дошками, інтеграція з іншими продуктами Microsoft. | 2 | 2 | 4 |
12. | Залік. Захист випускної роботи | 4 | ||
Всього: | 24 | 24 | 52 |
Консультації
№ з/п | Назва теми | Кількість годин |
1. | Встановлення та налаштування MS Teams. | 2 |
2. | Створення навчального середовища. Організація команд (класів) та каналів. | 2 |
3. | Інструмент Нотатки (OneNote). Організація та керування бібліотекою навчальних матеріалів. | 2 |
4. | Налагодження засобів комунікації між учасниками навчального процесу. | 2 |
5. | Робота з контентом. Організація та використання спільної роботи з документами, таблицями та іншими файлами. | 4 |
6. | Організація та проведення онлайн-вебінарів. | 2 |
7. | Контроль якості навчання. Створення завдань, контроль виконання, звітність. Використання засобу MS Forms. Створення тестів та опитувань. | 4 |
8. | Застосування засобу Календарь Teams для планування навчального процесу. | 2 |
Всього: | 20 |
Самостійна робота
№ з/п | Назва теми | Кількість годин |
1. | Створення навчального середовища: віртуального класу та каналів. Додавання учнів. | 2 |
2. | Налагодження та використання засобів комунікації між учасниками навчального процесу. | 2 |
3. | Створення та розміщення навчального контенту. Організація та використання спільної роботи з документами, таблицями та іншими файлами. Використання засобу Нотатки (OneNote) | 4 |
4. | Планування, підготовка та проведення онлайн-вебінару. | 4 |
5. | Організація контролю знань в MS Teams за допомогою завдань та контролю виконання | 2 |
6. | Організація системи тестування з використанням засобу MS Forms. | 2 |
7. | Застосування засобу Календарь MS Teams для планування навчального процесу. | 2 |
Всього: | 18 |
Система оцінювання
Оцінювання результатів навчання слухачів курсу здійснюється за 100-бальною шкалою оцінювання (з подальшим переведенням до оцінок за університетською шкалою) шляхом рейтингового оцінювання результатів поточного та підсумкового контролів.
Рейтингова оцінка слухача складається з балів, що він отримує за:
- поточний контроль – виконання 7 практичних завдань;
- підсумковий контроль – залік у формі захисту виконаного практикуму.
Умовою допуску до підсумкового контролю є виконання мінімум п’яти практичних завдань.
Тематика завдань та критерії оцінювання:
№ | Тематика завдань | Максимальна оцінка |
1. | Створити та налаштувати Команду, Канали, Повідомлення | 10 |
2. | Налаштувати Блокноту для класу | 10 |
3. | Організувати зберігання матеріалів – Файли, спільний та окремий доступ | 10 |
4. | Створити Тести, опитування | 10 |
5. | Створити та налаштувати Бібліотеки | 10 |
6. | Створити Завдання. Налаштувати, перевірити та отримати звітність | 10 |
7. | Запланувати і провести нараду (заняття) | 10 |
Захист виконаного практикуму | 30 | |
Всього: | 100 |
Кожна практична робота оцінюється за такими критеріями:
10 балів – відмінне, повне та вчасне виконання завдання;
9 балів – повне виконання завдання;
8-7 балів – завдання виконано, але містить незначні зауваження;
6 балів – завдання загалом виконано, але містить значні зауваження;
0 балів – робота слухача має принципові зауваження або завдання не виконано.
Залік оцінюється за критеріями:
30-25 балів – всі практичні завдання виконані за вимогами, містять всі необхідні елементи, демонструють використання інструментів, що вивчались в курсі, матеріал викладено логічно, оформлення відповідає вимогам;
24-20 балів – завдання виконані у повному обсязі з незначними помилками або недоліками, але в цілому матеріал викладено логічно, оформлення переважно відповідає вимогам;
19-18 балів – завдання виконані у повному обсязі, але є суттєві помилки або неточності;
0 балів – завдання не виконано в повному обсязі, захист роботи не презентовано.
Відповідність рейтингових балів слухача курсу оцінкам за університетською шкалою:
Рейтингова оцінка (бали) | Університетська шкала оцінок рівня здобутих компетентностей (результатів навчання) |
100-95 | Відмінно |
94-85 | Дуже добре |
84-75 | Добре |
74-65 | Задовільно |
64-60 | Достатньо |
Менше 60 | Незадовільно |
Невиконання умов допуску | Не допущено |