Програма курсу підвищення кваліфікації науково-педагогічних та педагогічних працівників

«Використання розширених сервісів Google для навчальної діяльності»
(спеціальність «Інженерія програмного забезпечення»)

Введення: Google Workspace — це комплексний набір хмарних інструментів і сервісів для спільної роботи, спілкування та продуктивності, розроблений компанією Google. Він призначений для бізнесу, освіти та некомерційних організацій. Переваги використання Google Workspace:

Спільна робота: кілька користувачів можуть одночасно працювати над одним документом, що значно підвищує ефективність роботи.

Доступність: доступ до файлів та інструментів з будь-якого пристрою, що має підключення до Інтернету.

Безпека: високий рівень захисту даних та контролю доступу.

Інтеграція: всі сервіси тісно інтегровані між собою, що дозволяє легко перемикатися між різними завданнями. Google Workspace є ефективним рішенням для організацій будь-якого розміру, які прагнуть оптимізувати свої робочі процеси та сприяти командній взаємодії.

Цільова група: науково-педагогічні та педагогічні працівники, методисти, інші особи, які мають різноманітні потреби використання сервісів загального призначення.  А також ті, хто має потребу застосування простого середовища дистанційного навчання.

Мета курсу: надати знання, забезпечити отримання навичок та досвіду використання сучасних інструментів середовища Google Workspace для підготовки та здійснення навчання у дистанційній формі.

Обсяг (тривалість): 90 годин /3 кредити ЄКТС (1,5-2 місяці).

Підсумковий контроль: залік.

Форми підготовки: очна, дистанційна, змішана.

Основні завдання:

  • ознайомити з базовими відомостями про середовище Google Workspace та її складовими (Gmail, Google Drive, Sites, Gemini, Notebook LM, Google AI Studio, Meet, ClassRoom);
  • ознайомити з базовим функціоналом середовища Google Workspace;
  • здобути навички та досвід застосування сервісів Google:
  • Google Docs, Google Drive – для підготовки та упорядкування навчальних матеріалів;
  • Gmail, Sites, Meet – для навчальної та ділової комунікації;
  • Gemini, Notebook LM, Google AI Studio – сервіси на основі штучного інтелекту для розроблення навчальних матеріалів;
  • ClassRoom – для планування, підготовки та здійснення навчання за курсами за дистанційною або змішаною формами навчання.
  • опанувати методику використання середовища Google Workspace, як середовища дистанційного навчання та електронної підтримки очних форм навчання.
  • виконати практичні завдання за темами курсу та отримати прототип власного дистанційного курсу в середовищі Google Workspace, в якому реалізовані всі основні компоненти, що вивчаються в курсі.

Очікувані результати:

Знання й розуміння:

  • компонентів та принципів побудови персонального ІОС на основі сервісів Google Workspace.
  • призначення та можливостей ключових інструментів Google Workspace, таких як Google Classroom, Google Drive, Gmail, Google Forms, Google Sites, Google Meet.
  • особливостей колективного доступу та редагування документів, таблиць, презентацій та мап думок у Google Документах.
  • базових концепцій ШІ та можливостей застосування сервісів Google (Gemini, Notebook LM, Google AI Studio) для створення навчальних матеріалів.

Уміння та навички

  • створювати та налаштовувати обліковий запис Google Workspace;
  • створювати та адмініструвати курси в Google Classroom;
  • створювати та редагувати спільні документи, таблиці, презентації та мап думок у Google Drive;
  • розробляти та налаштовувати навчальний сайт за допомогою Google Sites;
  • створювати тести, опитування та форми зворотного зв’язку за допомогою Google Forms;
  • проводити відеоконференції в Google Meet;
  • проєктувати та створювати навчальні матеріали, використовуючи сервіси на базі штучного інтелекту Google (Gemini, Notebook LM, Google AI Studio);
  • комбінувати різні сервіси Google (наприклад, Classroom, Forms, Drive) для створення комплексного освітнього середовища.
Контакти

Адреса: м. Київ, проспект Берестейський, 37, корпус 1, енергокрило, офіс 40,
кімната 1

E-mail: pkv.ipo.kpi@gmail.com

Тел. (044) 204-99-63,
(044) 204-99-65

Змістовні модулі програми

№ з/п Назва модуля Обсяг навчання (акад. годин)
1.                Сучасні технології та методики навчання 8
2.                Організація навчання в середовищі Google ClassRoom 10
3.                Google Диск, Googlе Документи, Googlе Сайти 10
4.                Електронна пошта Gmail 10
5.                Google форми, тести, опитування 10
6.                Використання Google Meet для відеокомунікацій 8
7.                Google cервіси штучного інтелекту 10
8.                Практикум роботи з Google ClassRoom 10
9.                Застосування інструментів Google Workspace 10
10.            Залік 4
Всього: 90

Аудиторні заняття:

№ з/п Тема Кількість академ. годин
Лекції Практ. заняття Всього
1.  Модуль 1. Тема 1. Огляд курсу. Потреби викладачів у застосуванні сучасних технологій у викладацькій діяльності. Аналіз запитів та потреб студентів/викладачів до технологій дистанційного навчання.

Практика.  Аккаунт в Google Workspace. Налаштування аккаунту. Реєстрація в курсі. Знайомство з середовищем Classroom у якості користувача. Канали спілкування з викладачем та між собою. Знайомство слухачів.

2 2 4
2.  Модуль 1. Тема 2. Практикум. Організація навчального процесу через роботу в триадах. . Сучасна методика навчання через роботу в тріадах. Формування тріад,  робочі зошити, взаємоперевірка, таблиці моніторингу прогресу. Тренінг з роботи в тріадах. 4 4
3.  Модуль 2. Тема 1. Сервіси Workspace

Інформаційно-освітнє середовище викладача (IOC). Компоненти персонального ІОС викладача. Сервіси Google Workspace для навчальних закладів.

Google ClassRoom. Просте спеціалізоване середовище для організації дистанційного навчання та супроводу звичайного навчання. Створення та налаштування навчального курсу. Реєстрація слухачів. Створення завдань та оголошень. Організація навчальної діяльності у середовищі ClassRoom. Перевірка завдань. Перегляд журналу успішності.

Практика. Створення власного курсу. Налагодження курсу. Проект курсу.

2 2 4
4.  Модуль 3. Тема 1. Диск Google. Googlе документи.

Диск Google. Googlе документи, таблиці, презентації, маїнд карти. Особливості створення та редагування документів різних типів. Колективна робота з документами. Освітні рішення на основі хмарних документів Google

Практика.  Робота з диск Google. Googlе документами, таблицями, презентаціями, маїнд картами.

2 2 4
5.  Модуль 3. Тема 2. Google Sites. Створення та налаштування власного сайту. Обмеження. Типові структури Google-сайтів. Сайт курсу. Застосування сайту для навчальної діяльності.

Практика. Створення власного сайту для курсу. Завдання курсу. Презентація курсу.

2 2 4
6.  Модуль 4. Тема 1. Електронна пошта Gmail. Інтерфейс електронної пошти. Основні операції з поштою. Керування обліковим записом. Використання налаштувань користувача в Gmail для оптимізації його роботи (Загальні, Мітки, Вхідні, Облікові записи й імпорт, Фільтри й заблоковані адреси, Пересилання). Використання чату Gmail. Міграція з інших поштових сервісів.

Практика.  Налаштування власного аккаунту та Gmail. 

2 2 4
7.  Модуль 5. Тема 1. Google форми, тести опитування. Створення та налаштування тестів. Проведення тестування. Перегляд таблиць результатів.

Практика. Створення, налаштування та апробація форм та тестів.  Управління доступом.

2 2 4
8.  Модуль 6. Тема 1. Google Meet  для обміну повідомленнями та проведення відео трансляцій в режимі реального часу. Знайомство з середовищем. Технічні вимоги для застосування Meet.

Практика. Практикум проведення спілкування. Демонстрація власного екрану. Підготовка та відеозапис конференції.

2 2 4
9.  Модуль 7. Тема 1. ШІ сервіси Google. Базова інформація про сервіси на основі штучного інтелекту. Огляд сервісів Gemini,  Notebook LM, Google AI Studio.

Практика.  Проектування власного кейсу для апробації  сервісів Gemini,  Notebook LM, Google AI Studio.

2 2 4
10.  Модуль 7. Тема 2. Дослідження ШІ сервісів Google. Практичне дослідження сервісів Gemini,  Notebook LM, Google AI Studio.

Практика  Виконання кейсу з створення навчальних матеріалів з застосування ШІ сервісів.

2 2 4
11.  Модуль 8. Тема 1. Практика. Практикум роботи з Google ClassRoom. Наповнення власного курсу. Запрошення слухачів. Формування завдань. Перевірка виконання завдань. 4 4
12.  Модуль 9. Тема 1. Розбір кейсів застосування інструментів Google Workspace.

Формування індивідуального плану застосування інструментів Google Workspace для навчальної діяльності. Розбір кейсів.

4 4
13.  Залік 4
Всього: 22 26 52

Консультації

№ з/п Назва теми Кількість годин
1.  Google ClassRoom. Створення власного курсу 4
2.  Робота з Googlе інструментами: пошта, диск, документи 4
3.  Робота з Calendar Google, Google Sites 4
4.  Робота з  сервісами штучного інтелекту 4
5.  Побудова персонального плану застосування Google Workspace 4
Всього: 20

Самостійна робота

№ з/п Назва теми Кількість годин
1.  Налаштування персонального Google середовища викладача. Реєстрація аккаунта. Формування тріад 2
2.  Створення та налаштування прототипу власного дистанційного курсу у середовищі ClassRoom 4
3.  Розроблення та запис демонстраційного відео у середовищі Meet 4
4.  Розроблення гугл форм.  Створення тестів та проведення пробного тестування 4
5.  Проведення пробних занять у середовищі ClassRoom 2
6.  Побудова персонального плану застосування Google Workspace 2
Всього: 18

Система оцінювання

Оцінювання результатів навчання слухачів курсу здійснюється за 100-бальною шкалою оцінювання (з подальшим переведенням до оцінок за університетською шкалою) шляхом рейтингового оцінювання результатів поточного та підсумкового контролів.

Рейтингова оцінка слухача складається з балів, що він отримує за:

  • поточний контроль – виконання 9 практичних завдань;
  • підсумковий контроль – залік у формі захисту виконаного практикуму.

Умовою допуску до підсумкового контролю є виконання мінімум п’яти практичних завдань.

Тематика завдань та критерії оцінювання:

Тематика завдань Максимальна оцінка
1.  Знайомство з середовищем Classroom 10
2.  Створення та налаштування навчального курсу 10
3.  Робота з диск Google. Googlе документами 10
4.  Створення та налаштування власного сайту 10
5.  Налаштування власного аккаунту та Gmail 10
6.  Створення, налаштування та апробація форм та тестів 10
7.  Підготовка та проведення meet конференції 10
8.  Проектування власного кейсу для апробації  сервісів Gemini,  Notebook LM, Google AI Studio 10
9.  Виконання кейсу з створення навчальних матеріалів з застосуванням ШІ сервісів 10
Захист виконаного практикуму 10
  Всього: 100

Кожна практична робота оцінюється за такими критеріями:

10 балів – відмінне, повне та вчасне виконання завдання;

9 балів – повне виконання завдання;

8-7 балів – завдання виконано, але містить незначні зауваження;

6 балів – завдання виконано, але містить значну кількість зауважень;

0 балів – робота слухача має принципові зауваження або завдання не виконано.

Залік оцінюється за критеріями:

10 балів – всі практичні завдання виконані за вимогами, містять всі необхідні елементи, демонструють використання інструментів, що вивчались в курсі;

9-8 балів – завдання виконані у повному обсязі з незначними помилками або неточностями;

7-6 балів – завдання виконано у повному обсязі з значними помилками або неточностями;

5-3 бали – завдання виконані не в повному обсязі, є суттєві помилки;

0 балів – роботу не виконано, захист роботи не презентовано.

Для отримання заліку з курсу «автоматом» слухачу потрібно виконати умови допуску та мати рейтинг не менше 60 балів.

Відповідність рейтингових балів слухача курсу оцінкам за університетською шкалою:

Рейтингова оцінка (бали) Університетська шкала оцінок рівня здобутих компетентностей
(результатів навчання)
100-95 Відмінно
94-85 Дуже добре
84-75 Добре
74-65 Задовільно
64-60 Достатньо
Менше 60 Незадовільно
Невиконання умов допуску Не допущено