Програма курсу підвищення кваліфікації науково-педагогічних та педагогічних працівників

«Прості засоби створення та підтримки WEB-сторінки викладача»
(спеціальність «Інженерія програмного забезпечення»)

Введення: Сучасна веб-сторінка є ефективним інструментом для організації роботи, самопрезентації та розвитку кар’єри науково-педагогічного та педагогічного працівника. Вона дозволяє швидко ділитися розкладом занять, матеріалами лекцій, завданнями та контактами зі студентами, забезпечуючи зручний доступ у будь-який час.

Наявність власного сайту демонструє сучасний підхід до роботи, підвищує авторитет та професійний імідж викладача серед колег, студентів та роботодавців.  Сайт може містити публікації, дослідження, освітлювати участь у конференціях чи проєктах, що сприяє поширенню наукових досягнень і залученню партнерів.

Можливість додавати форуми, опитування чи онлайн-консультації сприяє кращій взаємодії зі студентами та підтримці їхнього навчання. Крім того, завдяки сучасним SaaS сервісам, веб-ресурс легко оновлюється, що дозволяє оперативно інформувати про зміни в навчальному процесі чи наукових інтересах.

Цільова група: науково-педагогічні і педагогічні працівники, методисти, інженерно-технічні працівники та всі бажаючі навчитися веб-дизайну та створенню інформаційних та навчальних веб-ресурсів за допомогою SaaS сервісів.

Мета курсу: сприяти поширенню застосування веб-технологій для навчальних цілей, забезпечити актуалізацію знань з технологій веб-дизайну, забезпечити засвоєння технологій створення веб-сторінок за допомогою SaaS сервісів, мови логічної розмітки HТML та мови стилів CSS.

Обсяг (тривалість): 90 годин /3 кредити ЄКТС (1,5-2 місяці).

Підсумковий контроль: залік.

Форми підготовки: очна, дистанційна, змішана.

Основні завдання:

  • засвоїти теоретичні відомості про розроблення веб-ресурсів, використовувані кодування, формати зображень, що застосовуються в Інтернеті, засоби публікації веб-сторінок в Інтернет;
  • здобути навички роботи з інструментами та сервісами мережі Інтернет, що використаються для створення WEB- ресурсів;
  • здобути навички розроблення структури веб-сайту, створення логічної розмітки для сторінок сайту згідно із розробленою структурою, розміщення інформації на зверстаних сторінках;
  • виконати випускну роботу, яка включає проектування змісту веб-ресурсу та розроблення веб-сторінок ресурсу.

Очікувані результати:

Знання й розуміння:

  • можливостей та переваги застосування власних веб-ресурсів викладача, навчального підрозділу, команди проєкту, які забезпечуються через розроблення і використання веб-сторінок;
  • функціональних можливостей та ресурсів SaaS сервісу JIMDO;
  • інструментарію для розроблення, створення та супроводу веб-ресурсів викладача;
  • принципів створення форматованого тексту із зображеннями, відео, анімацією та гіперпосиланнями на інші документи за допомогою мови розмітки HTML.

Уміння й навички:

  • готувати мультимедійний контент для розміщення у мережі Інтернет;
  • використовувати графічний редактор Adobe PhotoShop для підготовки ілюстративних матеріалів сайту;
  • створювати інформаційні та навчальні ресурси за допомогою SaaS сервісу JIMDO та платформи BLOGGER;
  • робити внутрішню та зовнішню оптимізацію створених веб-ресурсів;
  • адмініструвати веб-ресурси, що створені за допомогою SaaS сервісу JIMDO та платформи BLOGGER;
  • використовувати HTML плагіни для збільшення функціональності створених веб-ресурсів.
Контакти

Адреса: м. Київ, проспект Берестейський, 37, корпус 1, енергокрило, офіс 40,
кімната 1

E-mail: pkv.ipo.kpi@gmail.com

Тел. (044) 204-99-63,
(044) 204-99-65

Змістовні модулі програми

№ з/п Назва модуля Обсяг навчання (акад. годин)
1. Мережа Інтернет. Системи контролю трафіку. Права інтелектуальної власності у мережі Інтернет 6
2. Формати мультимедійного контенту. Пошук зображень у мережі Інтернет 8
3. Використання Adobe PhotoShop для підготовки візуального контенту сайту 12
4. Створення сайту на платформі JIMDO 14
5. Створення сайту на платформі BLOGGER 14
6. HTML розмітка. Додаткові  html інструменти та плагіни WEB-мастерінгу 10
7. Робота з сервісами WEB – мастерінгу: Google webmaster та Bing webmaster 10
8. Оптимізація структури сайту. SEO оптимізація. Схема лінкування сторінок 12
9. Залік 4
Всього: 90

Аудиторні заняття

 

№ з/п

Тема Кількість академ. годин
Лекції Практ. заняття Всього
1. Модуль 1. Тема 1. Загальні відомості про мережу Інтернет. Поняття домен, сайт, «гіпертекст». Системи контролю трафіку. Права інтелектуальної власності у мережі Інтернет. 4 4
2. Модуль 2. Тема 1. Формати зображень, придатних для використання в Інтернет та їх особливості. Система пошуку зображень у мережі Інтернет. 3 1 4
3. Модуль 3. Тема 1. Поняття візуального контент-маркетингу. Використання графічних редакторів та сервісів ШІ для підготовки візуального контенту для сайту. Огляд програми Adobe PhotoShop. Основні інструменти та функції 1 3 4
4. Модуль 3. Тема 2. Використання програми Adobe PhotoShop для пакетної обробки зображень та для створення gif-анімації 1 3 4
5. Модуль 4. Тема 1. Системи керування контентом та SaaS сервіси.

Розроблення проекту сайта з використанням сервісу Jimdo. Структура майбутнього веб-ресурса

1 3 4
6. Модуль 4. Тема 2. Створення WEB-сторінки за допомогою сервісу Jimdo. Заповнення шаблону контентом. 1 3 4
7. Модуль 5. Тема 1. Платформа BLOGGER як сервіс Google для створення  інформаційних WEB-ресурсів. Використання платформи BLOGGER для створення WEB-ресурсів.

Розробка структури майбутнього веб-ресурса

1 3 4
8. Модуль 5. Тема 2. Віджети та плагіни сервісу BLOGGER. Наповнення WEB-ресурсу контентом. 1 3 4
9. Модуль 6. Тема 1. Мова логічної розмітки HTML. Додаткові функціональні html інструменти WEB-мастерінгу 2 2 4
10. Модуль 7. Тема 1. Сервіси WEB – мастерінгу. Google webmaster, Bing webmaster. Реєстрація сайтів, та керування пошуковими ботами. Інструменти robots. Формування інструкцій robots.txt 2 2 4
11. Модуль 8. Тема 1. Основи SEO оптимізації WEB- ресурсів. Схема лінкування сторінок 2 2 4
12. Модуль 8. Тема 2. Оптимізація структури сайту з урахуванням мети та задач користувача. Статистика. Правила написання статей та підготовки ілюстративного матеріалу. 2 2 4
13. Модуль 9. Залікове заняття. Презентація випускної роботи 4
Всього: 21 27 52

Консультації

№ з/п Назва теми Кількість годин
1. Загальна інформація про мережу Інтернет. Вибір Домену та типу сайту. Можливості гіпертексту 2
2. Використання графічних редакторів для підготовки візуального контенту сайту 2
3. Мова логічної розмітки HTML. Додатковий HTML функціонал WEB-ресурсу 2
4. СЕО-оптимізація сайту 2
5. Формати зображень, придатних для використання в Інтернет та їх особливості. Підбір кольорів для сайту 4
6. Використання графічних пакетів для підготовки ілюстрацій та gif-анімацій. Огляд програми Adobe Photoshop 4
7. Додаткові можливості інструментів WEB-мастерінгу 4
Всього: 20

Самостійна робота

№ з/п Назва теми Кількість годин
Підготовка випускної роботи
1. Проектування структури  веб-ресурсу:

·     Виділення змістовних розділів;

·     Проектування схеми перелінковки сторінок. Підготовлення контенту (текстів, ілюстрацій, тощо)

6
2. Розроблення веб-сторінок ресурсу:

·     Вибір платформи та системи керування контентом.

·     Вибір шаблону

·     Створення навігаційного меню

·     Розмітка веб-сторінок (головна сторінка,  контакти, опис курсів, список публікацій, тощо) та їх оформлення

·     Підготовка та додавання мультимедійного  контенту

12
Всього: 18

Система оцінювання

Оцінювання результатів навчання слухачів курсу здійснюється за 100-бальною шкалою оцінювання (з подальшим переведенням до оцінок за університетською шкалою) шляхом рейтингового оцінювання результатів поточного та підсумкового контролів.

Рейтингова оцінка слухача складається з балів, що він отримує за:

  • поточний контроль – виконання завдань, випускна робота.
  • підсумковий контроль – залік у формі захисту випускної роботи.

Умовою допуску до підсумкового контролю є виконання практичних завдань з загальним рейтингом не менше 50 балів.

Тематика завдань та критерії оцінювання:

Тематика завдань Максимальна оцінка
1. Робота з графічним редактором з підготовки контенту для сайту 10
2. Вибір шаблону у сервісі JIMDO, створення хедеру тестового сайту 10
3. Створення навігаційного меню та сторінок тестового сайту 10
4. Створення шаблону тестового інформаційного блогу на платформі BLOGGER. Заповнення шаблону BLOGGER контентом з використанням віджетів та плагінів 10
5. Робота з HTML плагінами на тестовом сайті 10
6. Випускна робота: створення власної веб-сторінки 40
7. Залік. Презентація власної веб-сторінки 10
  Всього: 100

 Кожна практична робота оцінюється за такими критеріями:

10 балів – повне виконання завдання, якісне оформлення тестового сайту.

9-6 балів – повне виконання завдання, але є зауваження щодо оформлення тестового сайту (не всі елементи попереднього шаблону видалені, частина контенту помилково розміщена у футері тестового сайту, невідповідна колористика бекграунду та шрифту, невідформатовані мультимедійні елементи контенту, тощо);

0 балів – завдання не виконане.

Випускна робота оцінюється за критеріями:

40-35 балів – робота оформлена за вимогами ТЗ, текстовий контент сайту отформатований та легко читається. Ілюстративний та відео матеріал викладено охайно, згідно з розмірами шаблонів. Всі сторінки сайту заповнені повністю. Хедер та футер сайту оформлені та не мають зайвих html-елементів. Меню сайту легко читається. Навігація по сторінках легка та зрозуміла.

34-30 балів – завдання виконано у повному обсязі з незначними помилками або недоліками, але в цілому матеріал викладено логічно, оформлення сайту переважно відповідає вимогам;

29-24 балів – завдання виконано у повному обсязі, але є помилки з оформленням мультимедійного контенту, помилки з вибором колористики сайту (кольори фону та текстового матеріалу). Є помилки або невідповідності, але матеріал викладено здебільшого логічно;

0 балів – роботу не виконано в повному об’ємі або захист роботи не презентовано.

Залік оцінюється за критеріями:

10 балів – презентацію випускної роботи – власної веб-сторінки здійснено, продемонстровано наявність та необхідна якість всіх ресурсів веб-сторінки, відповідно до вимог до випускної роботи.

9-6 балів – презентацію власної веб-сторінки проведено, продемонстровано наявність всіх ресурсів веб-сторінки відповідно до вимог до випускної роботи, але є зауваження щодо якості ресурсів веб-сторінки.

0 балів – презентацію власної веб-сторінки не проведено, або презентацію проведено, але відсутня наявність всіх ресурсів веб-сторінки відповідно до вимог до випускної роботи.

Відповідність рейтингових балів слухача курсу оцінкам за університетською шкалою:

Рейтингова оцінка (бали) Університетська шкала оцінок рівня здобутих компетентностей
(результатів навчання)
100-95 Відмінно
94-85 Дуже добре
84-75 Добре
74-65 Задовільно
64-60 Достатньо
Менше 60 Незадовільно
Невиконання умов допуску Не допущено