Навчально-інноваційний центр протезування і реабілітації
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ЦЕНТРУ
Розвиток навчально-наукового потенціалу наукових шкіл університету у галузі реабілітаційної інженерії, реабілітації та ерготерапії КПІ ім. Ігоря Сікорського.
ФУНКЦІЇ ЦЕНТРУ
- Організовує й здійснює теоретичну підготовку та практичне навчання слухачів підвищення кваліфікації з питань реабілітаційної інженерії (протезування, ортезування тощо), реабілітації та ерготерапії;
- Забезпечує підвищення кваліфікації фахівців, зокрема наукових і науково-педагогічних працівників, з питань реабілітаційної інженерії (протезування, ортезування тощо), реабілітації та ерготерапії;
- Здійснює науково-інноваційну діяльність у галузі реабілітаційної інженерії (протезування, ортезування тощо), реабілітації та ерготерапії;
- Сприяє впровадженню інноваційних розробок у галузі реабілітаційної інженерії (протезування, ортезування тощо), реабілітації та ерготерапії в клінічну практику;
- Здійснює співробітництво з грантодавцями та інвесторами щодо підвищення ефективності процесів розроблення, виготовлення протезів, практичного навчання слухачів з питань реабілітаційної інженерії (протезування, ортезування тощо), реабілітації та ерготерапії;
- Бере участь у співробітництві з вітчизняними й закордонними партнерами з питань реабілітаційної інженерії (протезування, ортезування тощо), реабілітації та ерготерапії;
- Здійснює підготовку навчальних посібників, методичної, наукової та іншої літератури за профілем центру;
- Проводить окремі майстер-класи й тренінги із залученням вітчизняних і міжнародних експертів;
- Проводить конференції, семінари й конкурси з питань реабілітаційної інженерії (протезування, ортезування тощо), реабілітації та ерготерапії;
- Сприяє протезуванню та реабілітації пацієнтів, що потребують протезування та реабілітації;
- Організовує заходи для забезпечення навчання студентів та підвищення кваліфікації протезистів та реабілітологів;
- Надає рекомендації щодо формування безбар’єрного середовища для учасників навчального процесу після протезування.
Мета курсу: Підвищити компетенцію слухачів у напрямках протезування нижніх та верхніх кінцівок, клінічної психології, протезної реабілітації та визначення якості протезування.
Мета курсу: Підвищити компетенцію слухачів у напрямках допротезної реабілітації пацієнтів, реабілітації пацієнтів під час протезування, клінічної психології та соціальної реабілітації.
Чисельність групи – 20 осіб
Мета курсу: Формування знань про психологію поведінки цивільних осіб та військовослужбовців в особливих умовах; вмінь самостійно здійснювати психодіагностичну і консультативну роботу з особами, що пережили екстремальні, психотравмуючі ситуації; вмінь відповідально здійснювати психологічне супроводження екстремальної професійної поведінки та корекцію її наслідків.
Чисельність групи – 20 осіб. Вартість навчання – 6000грн (умови для всіх курсів)
Курс «Адаптивний тренер-інструктор для військовослужбовців, ветеранів війни та членів їх родин»
Мета курсу: Підвищити компетенцію слухачів у напрямках фізкультурно-спортивної реабілітації та адаптивного спорту ветеранів війни для реабілітантів-військовослужбовців із наслідками бойової травми різного ступеню складності та членів їх родин на засадах комплексного, особисто-орієнтованого та холістичного підходів.
Адреса: м. Київ, проспект Берестейський, 37, корпус 1, кімната 262.
Моб: +380 66 071 23 52
e-mail: seminska@ukr.net
Програма курсу підвищення кваліфікації «Протезування кінцівок»
Вступ:
Програма курсу підвищення кваліфікації «Протезування кінцівок» належить до циклу професійної підготовки. Особливістю її вивчення є професійно-орієнтований характер та забезпеченість міждисциплінарними зв’язками, що знаходить своє відображення в навчальних цілях та змісті навчання.
В умовах значного збільшення кількості пацієнтів з ампутаціями кінцівок, виникає питання структуризації та розширення знань, необхідних для проведення найбільш ефективного протезування та реабілітації таких пацієнтів.
Мета курсу:
Підвищити компетенцію слухачів у напрямках протезування нижніх та верхніх кінцівок, клінічної психології, протезної реабілітації та визначення якості протезування.
Основні завдання:
- поглибити теоретичні знання щодо психологічної підтримки пацієнтів після ампутації в процесі протезування;
- здобути навички роботи в мультидисциплінарній реабілітаційній команді;
- здобути навички виготовлення приймальних гільз нижніх кінцівок, застосовуючи сучасні технології;
- розширити знання та покращити уміння виготовлення приймальних гільз з різними системами кріплення протезів кінцівок;
- розширити знання у напрямку підбору функціональних компонентів протезів кінцівок, навчитися обирати альтернативні комплектуючі до протезів в залежності від клінічного випадку;
- удосконалити навички налаштування та оптимізації роботи колінних модулів під час динамічної примірки;
- удосконалити навички реабілітації пацієнтів під час протезування.
Вимоги до рівня підготовки слухача:
Курс призначений для фахівців: спеціалістів, які потребують додаткової компетенції, підготовки та перепідготовки з отриманням поглиблених знань у сфері протезування пацієнтів після ампутацій кінцівок, а також для інших фахівців, які працюють або планують працювати у сфері протезування кінцівок.
№ за/п |
Теми занять |
Розподіл часу |
|||
Кількість годин |
Лекції |
Практичні заняття |
Залік |
||
1 |
Протезна реабілітація та психологічна підтримка пацієнта |
|
|
|
|
1.1 |
Робота протезиста в мультидисциплінарній реабілітаційній команді |
4 |
2 |
2 |
|
1.2 |
Психологічна підтримка пацієнтів після ампутації в процесі протезування кінцівок |
2 |
2 |
|
|
1.3 |
Протезна реабілітація та визначення якості протезування |
8 |
4 |
4 |
|
1.4 |
Виготовлення дизайнерської приймальної гільзи, як метод психологічної підтримки пацієнта |
4 |
|
4 |
|
1.5 |
Навчання пацієнта використанню та обслуговуванню протеза та догляду за куксою |
2 |
2 |
|
|
2 |
Технології протезування та комплектуючі протезів |
|
|
|
|
2.1 |
Вплив анатомії кукси на особливості протезування кінцівок |
2 |
2 |
|
|
2.2 |
Типові дизайни приймальної гільзи при протезуванні нижніх кінцівок. Вибір дизайну на основі конкретних кейсів протезування |
6 |
2 |
4 |
|
2.3 |
Сучасні технології виготовлення приймальних гільз нижніх кінцівок |
14 |
2 |
12 |
|
2.4 |
Системи кріплення протезів нижніх кінцівок |
6 |
2 |
4 |
|
2.5 |
Види приймальних гільз і кріплень при протезуванні верхніх кінцівок |
6 |
2 |
4 |
|
2.6 |
Підбір функціональних компонентів при протезуванні верхніх кінцівок |
2 |
2 |
|
|
2.7 |
Виставлення протеза та підбір альтернативних комплектуючих до протезів нижніх кінцівок |
4 |
2 |
2 |
|
2.8 |
Налаштування та оптимізація колінних модулів під час динамічної примірки |
8 |
4 |
4 |
|
|
Залік |
4 |
|
|
4 |
|
Всього: |
72 |
28 |
42 |
2 |
Загальна кількість кредитів ЕСTS/ годин 2,4/72
Програма курсу підвищення кваліфікації «Протезна реабілітація»
(Спеціальність 227 «Терапія та реабілітація»)
Вступ:
Програма курсу підвищення кваліфікації «Протезна реабілітація» належить до циклу професійної підготовки. Особливістю її вивчення є професійно-орієнтований характер та забезпеченість міждисциплінарними зв’язками, що знаходить своє відображення в навчальних цілях та змісті навчання.
В умовах значного збільшення кількості пацієнтів з ампутаціями кінцівок, виникає питання структуризації знань, необхідних для проведення найбільш ефективної реабілітації пацієнтів після протезування.
Мета курсу:
Підвищити компетенцію слухачів у напрямках допротезної реабілітації пацієнтів, реабілітації пацієнтів під час протезування, клінічної психології та соціальної реабілітації.
Основні завдання:
- поглибити теоретичні знання щодо технологій протезування та комплектуючих протезів;
- здобути навички роботи в мультидисциплінарній реабілітаційній команді;
- удосконалити навички проведення оцінки придатності кукси до протезування та навички формування кукси на допротезному періоді реабілітації;
- здобути навички роботи з залишковим та фантомним болем у пацієнтів;
- здобути навички ранньої вертикалізації пацієнта у допротезному періоді реабілітації;
- удосконалити навички використання стандартизованих тестів та шкал у процесі реабілітації пацієнта;
- удосконалити навички розробки програм реабілітації при різних клінічних випадках та програмах групової терапії;
- засвоїти теоретичні знання з клінічної психології в наступних напрямках: етика поведінки фізичного терапевта / реабілітолога, мотивація пацієнта до соціалізації, психологічна робота з болем в роботі фізичного терапевта / реабілітолога;
- засвоїти теоретичні навички в напрямку соціальної реабілітації пацієнтів в процесі та після протезування.
Вимоги до рівня підготовки слухача:
Курс призначений для фахівців: спеціалістів, які потребують додаткової компетенції, підготовки та перепідготовки з отриманням поглиблених знань у сфері реабілітації пацієнтів після ампутацій кінцівок, а також для інших фахівців, які працюють або планують працювати у сфері протезування кінцівок.
Аудиторні заняття № з/п Теми занять Розподіл часу Кількість годин Лекції Практичні заняття Залік 1 Передпротезна реабілітація 1.1 Робота реабілітолога / фізичного терапевта в мультидисциплінарній реабілітаційній команді 2 2 1.2 Анатомічні особливості нижніх і верхніх кінцівок 2 2 1.3 Хірургічні особливості ампутації нижніх та верхніх кінцівок 4 2 2 1.4 Медичний менеджмент залишкового та фантомного болю 2 2 1.5 Післяопераційний огляд і формування кукси. Виготовлення захисного чохла на куксу зі скотчкасту 6 6 1.6 Критерії готовності пацієнта до протезування. Протипоказання до протезування 4 2 2 1.7 Сучасні технології для ранньої вертикалізації пацієнта 2 2 1.8 Технології протезування та комплектуючі протезів 4 2 2 1.9 Використання стандартизованих тестів та шкал для оцінювання стану пацієнта 4 2 2 2 Реабілітація під час протезування 2.1 Патерн ходьби. Девіації ходьби при різних рівнях ампутацій 2 2 2.2 Основні принципи реабілітації при навчанні ходьби на протезах 2 2 2.3 Особливості програми реабілітації при ампутації на рівні стегна: одностороння та двостороння ампутації 4 2 2 2.4 Особливості програми реабілітації при ампутації на рівні гомілки: одностороння та двостороння ампутації 4 2 2 2.5 Особливості програми реабілітації при ампутації на рівні стегна та гомілки 4 2 2 2.6 Особливості програми реабілітації при вилученні у тазостегновому суглобі 4 2 2 2.7 Особливості реабілітації пацієнтів з супутніми захворюваннями 4 2 2 2.8 Створення програм групової терапії 6 2 4 3 Клінічна психологія 3.1 Етика поведінки фізичного терапевта / реабілітолога в роботі з пацієнтами після ампутацій кінцівок 2 2 3.2 Психологічні прийоми для мотивації пацієнта до соціалізації 2 2 3.3 Ізраїльський протокол психологічної реабілітації після травми BASIC Ph в роботі фізичного терапевта / реабілітолога. Як не вигорати реабілітологу. Психологічна робота з болем в роботі реабілітолога 2 2 4 Соціальна реабілітація 4.1 Фізкультурно-спортивна реабілітація 2 2 4.2 Участь родини, друзів, близьких та побратимів пацієнтів в соціальній реабілітації пацієнта 2 2 Залік 2 2 Всього: 72 34 38 2
Загальна кількість кредитів ECTS/годин 2,4/72
Програма курсу підвищення кваліфікації «Військова Психологія»
(053 «Психологія»)
Вступ:
Програма курсу підвищення кваліфікації «Військова психологія» належить до циклу професійної підготовки. Особливістю її вивчення є професійно-орієнтований характер та забезпеченість міждисциплінарними зв’язками, що знаходить своє відображення в навчальних цілях та змісті навчання.
Курс «Військова психологія» передбачає підготовку волонтерів, психологів, психотерапевтів для роботи з учасниками бойових дій та їх близькими.
Мета курсу:
Формування знань про психологію поведінки цивільних осіб та військовослужбовців в особливих (напружених, екстремальних) умовах, екстраполяція на них психологічних знань про особистість, групову поведінку; вмінь самостійно здійснювати психодіагностичну і консультативну роботу з особами, що пережили екстремальні, психотравмуючі ситуації; вмінь відповідально здійснювати психологічне супроводження екстремальної професійної поведінки та корекцію її наслідків.
Основними завданнями курсу є:
- ознайомлення з об’єктом, предметом дисципліни, її понятійним апаратом, методами дослідження екстремальної поведінки та основних станів психоемоційної напруженості;
- ознайомлення з сучасними науковими здобутками за напрямом дослідження екстремальних видів діяльності, психологічними концепціями екстремальності та підходами стосовно профілактики негативних психічних зрушень;
- розширення кола знань про засоби і методи діагностики та психологічної роботи з деструктивними психоемоційними станами, спричинених впливом небезпечних умов діяльності;
- набуття навичок практичної діяльності в діагностиці та профілактиці афективних, стресових та післятравматичних стресових розладів з метою оптимізації життєдіяльності та здійснення професійних функцій у відповідних умовах;
- Після засвоєння курсу слухачі мають продемонструвати такі результати навчання:
- знати класифікацію психологічних проблем в психології, вплив війни та інших особливих умов на психіку людини;
- діагностувати гострі емоційні стани під час екстремальних подій та розуміти, як з них виводити людей, що в них опинились;
- діагностувати післятравматичні стани та володіти методами роботи з такими станами. Знати зміст та основні напрями та технології профілактики та подолання стресових та післястресових психоемоційних станів, як наслідків неадекватної екстремальної поведінки;
- здійснювати профілактику післятравматичних стресових розладів;
- попереджувати своє професійне вигорання під час роботи в особливих умовах;
- володіти розумінням щодо загроз в кризових обставинах для військовослужбовців, цивільного населення та дітей;
- надавати психологічну допомогу психотравмованим особам, здійснювати ефективну психологічну роботу з ними.
Вимоги до рівня підготовки слухача:
Курс призначений для фахівців-консультантів з військової психології, які повинні добре розумітися в аспектах сучасної психології, мати високий рівень стресостійкості та відповідальності.
Аудиторні заняття
№ п/п |
Теми занять |
Розподіл часу |
|||
Кількість годин |
Лекції |
Практичні заняття |
Залік |
||
1. |
Класифікація психологічних проблем в психології. Вплив війни на психіку людини. |
2 |
2 |
|
|
2 |
Гострі емоційні стани під час екстремальних ситуацій. |
2 |
2 |
|
|
3 |
Техніки кризового втручання зі участниками (свідками) екстремальних подій. |
2 |
2 |
|
|
4 |
Діагностика післятравматичних стресових розладів. |
2 |
2 |
|
|
5 |
Профілактика післятравматичних стресових розладів за концепцією військового психолога Армії оборони Ізраїлю Мулі Лаада. |
2 |
2 |
|
|
6 |
Втрата домівки. Як зменшити дискомфорт розриву з домівкою та прискорити адаптацію в новому місці. |
2 |
2 |
|
|
7 |
Зміна та особливості взаємовідносин військових із сім’єю. |
2 |
2 |
|
|
8 |
Життя в окупації: як зберегти своє фізичне та психічне здоров‘я. |
2 |
2 |
|
|
9 |
Психологічні загрози для дитини та її розвитку в кризових обставинах. |
2 |
2 |
|
|
10 |
Професійне вигорання: як діагностувати, попередити та як з нього вийти. |
2 |
2 |
|
|
11 |
Розуміння та підтримка: як спілкуватись з військовими, які повернулись з війни |
|
|
|
|
12 |
Використання впливу архетипів на духовну трансформацію українців під час війни. |
2 |
|
2 |
|
13 |
Психотравмуючі події: особливості переживання. |
2 |
|
2 |
|
14 |
Психологічна резильєнтністіь особистості, як фактор психологічного здоров’я. |
2 |
|
2 |
|
15 |
Особливості соціально-психологічної адаптації військовослужбовців/ветеранів до умов цивільного життя. |
2 |
|
2 |
|
16 |
Психологічна робота в проблемах подолання втрати сенсу життя. |
2 |
|
2 |
|
17 |
Етика поведінки психолога в роботі з клієнтами після ампутації кінцівок. |
2 |
|
2 |
|
18 |
Психологічні прийоми для мотивації ветеранів до соціалізації. |
2 |
|
2 |
|
19 |
Діти війни. Особливості роботи та розвиток їх психологічної стійкості. |
2 |
|
2 |
|
20 |
Діагностика та психологічна робота з синдромом провини вцілілого. |
2 |
|
2 |
|
21 |
Тригери та флешбеки: теорія та практика психологічної допомоги. |
2 |
|
2 |
|
|
Залік (Тестування) |
8 |
|
|
8 |
|
Всього: |
50 |
20 |
22 |
8 |
Самостійна робота
№ п/п |
Теми занять |
Розподіл часу |
1. |
Особливості психологічної підготовки військовослужбовців до ведення бойових дій. |
6 |
2 |
Психологічне супроводження комбатантів під час ведення бойових дій |
6 |
3 |
Психологічна реабілітація ветеранів на етапі повернення в цивільне життя |
6 |
4 |
Психологічна допомога сім`ям загиблих в наслідок російської агресії |
4 |
|
Всього: |
22 |
Загальна кількість кредитів ECTS/годин 2,4/72
Курсу підвищення кваліфікації
«Адаптивний тренер-інструктор для військовослужбовців, ветеранів війни та членів їх родин»
(спеціальності: 053 «Психологія»; 227 «Фізична терапія, ерготерапія»; 231 «Соціальна робота»)
Вступ:
Програма курсу підвищення кваліфікації «Адаптивний тренер-інструктор для військовослужбовців, ветеранів війни та членів їх родин» належить до циклу професійної підготовки. Особливістю її вивчення є професійно-орієнтований характер та забезпеченість міждисциплінарними зв’язками, що знаходить своє відображення в навчальних цілях та змісті навчання. В умовах значного збільшення кількості осіб із наслідками бойової травми та травми війни в України в умовах сьогодення, виникає актуальне питання формування когорти фахівців, які зможуть надавати ефективні та якісні послуги в сфері фізкультурно-спортивної реабілітації та сприяти поширенню адаптивних видів спорту ветеранів війни, як важливої форми реабілітаційної роботи реабілітантів у всіх регіонах України.
Мета курсу:
Підвищити компетенцію слухачів у напрямках фізкультурно-спортивної реабілітації та адаптивного спорту ветеранів війни для реабілітантів-військовослужбовців із наслідками бойової травми різного ступеню складності та членів їх родин на засадах комплексного, особисто-орієнтованого та холістичного підходів.
Основні завдання:
- поглибити теоретичні відомості про адаптивний спорт ветеранів війни та членів їх родин та фізкультурно-спортивну реабілітацію військовослужбовців із наслідками бойової травми;
- здобути навички етичної та ефективної взаємодії із ветеранами війни та членами їх родин в процесі комплексної реабілітаційної роботи;
- удосконалити навички проведення занять із рухової активності із реабілітантами з різними нозологічними особливостями та ступенями дисфункцій / міри втрати здоров’я, порушення якості життя військовослужбовців із наслідками бойової травми та членів їх родин;
- здобути теоретичні відомості щодо засад адаптивного спорту (паралімпійський та дефлімпійський рух), визначити методичні особливості організації занять рухової активності для осіб з інвалідністю внаслідок війни з урахуванням їх індивідуальних особливостей;
- здобути навички використання інноваційних засобів фізкультурно-спортивної реабілітації та адаптивних видів спорту ветеранів війни;
- удосконалити навички використання стандартизованих тестів та шкал у процесі реабілітаційної роботи із реабілітантом;
- удосконалити навички розробки програм реабілітації та адаптивної рухової активності, з урахуванням особливостей конкретних клінічних випадків – групова та командна робота (роль, сутність та значення);
- засвоїти теоретичні відомості з психології в сфері фізичної культури і спорту та охорони здоров’я щодо морально-етичних основ поведінки тренера-інструктора з адаптивних видів спорту, специфіки формування позитивної мотивації реабілітантів та членів їх родин до соціалізації, психологічної та фізичної корекції та відновлення організму після бойової травми через використання засобів фізкультурно-спортивної реабілітації та адаптивних видів спорту;
- засвоїти теоретичні засади комплексної фізичної та психо-соціальної адаптації / ресоціалізації ветеранів війни та членів їх родин в процесі подолання наслідків бойової травми.
Вимоги до рівня підготовки слухача:
Курс призначений для фахівців: спеціалістів, які потребують додаткової компетенції, підготовки та перепідготовки з отриманням поглиблених знань у сфері надання фізкультурно-спортивних послуг особам із ознаками травматичного впливу подій війни, зокрема військовослужбовцям із наслідками бойової травми та членам їх родин. Курс може бути цікавий фахівцям, які вже вирішують професійні завдання в сфері адаптивної фізичної культури і спорту, які здійснюють безпосередньо фізкультурно-оздоровчу діяльність із військовослужбовцями та членами їх родин, але відчувають певний дискомфорт в роботі із іншою «соціальною групою» та бажають подолати ці «бар’єри»; для військовослужбовців, які пройшли реабілітаційній курс після поранення, мають різну міру втрати здоров’я, але бажають ділитися власний досвідом та бути корисним побратимам за місцем проживання через реалізацію завдань фізкультурно-спортивної реабілітації, підготовки до змагань в адаптивних видах спорту для ветеранів війн на Всеукраїнському та міжнародному рівнях.
Важливою вимогою оволодіння теоретичними відомостями та практичними навичками, які подаються на цьому курсі це обов’язкова наявність диплому про освіту за спеціальностями: 227 «Фізична терапія, ерготерапія», 053 «Психологія», 051 «Соціальна робота».