Програма
курсу підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників
«Основи комп’ютерної графіки»
(спеціальність «Програмна інженерія»)
Мета курсу – навчити слухачів професійним технологіям створення та доробки графічних елементів, відповідно до вимог друку та публікування у WEB. Ознайомити із основними тенденціями комп’ютерного графічного дизайну.
Основні завдання
- Ознайомитись з основними принципами створення, опрацювання та використання растрової та векторної графіки, відмінностями підготовки зображень для друку та публікування у WEB,
- ознайомитися функціональними можливостями, інструментами та сервісами професійних програмам щодо опрацювання растрової та векторної графіки Adobe PhotoShop та Adobe Illustrator,
- здобути навички створення векторних і растрових зображень, редагування і опрацювання вже готових ілюстрацій, а також збереження результатів у відповідності до виміг друку та публікації у WEB,
- виконати творчу випускну роботу:
Вимоги до рівня підготовки слухача: мати загальні знання про будову ПК, знати правила техніки безпеки при роботі з ПК, знати основи організації зберігання інформації; мати елементарні практичні навички роботи в середовищі Windows (вміти працювати з вікнами, файловою системою); мати загальні знання про Інтернет та електронну пошту та елементарні навички роботи з ними.
Знати призначення програм пакету MS Office.
Аудиторні заняття
№ п/п | Теми занять | Розподіл часу | |||
Кількість годин | Лекції | Практичні заняття | Залік | ||
1 | Введення в курс. Реєстрація. Поняття комп’ютерного дизайну. Сфера застосування. Фотостоки, мікростокита інші бази допоміжних ресурсів у мережі Інтернет. Технології пошуку зображень у Інтернеті. | 3 | 2 | 1 |
|
2 | Загальні відомості щодо професійних програм створення комп’ютерного графічного дизайну. Основні формати зображень. | 1 | 1 |
|
|
3 | Основи теорії кольору. Кольорове коло. Відмінності підготовки зображень до друку та розміщенні у мережі Інтернет. | 4 | 1 | 3 |
|
| Растрова графіка. Робота у професійній програмі з підготовки комп’ютерної графіки AdobePhotoShop |
|
|
|
|
4 | Інтерфейс. Інструменти. Режими роботи. Зміна кольорової схеми зображення. | 4 | 1 | 3 |
|
5 | Технології доробки вже існуючого зображення. Кадрування. Масштабування. Виправлення дрібних дефектів. | 4 | 1 | 3 |
|
6 | Створення власних зображень на основі існуючих методом компонування та редагування. Створення колажу. Додавання фактур.Розміщення об’єктів. | 4 | 1 | 3 |
|
7 | Створення фонових зображень методами растрової графіки без використання вже готових. | 4 | 1 | 3 |
|
8 | Закони та правила композиції в фотографії. Корекція фотозображень. Ретуш. Фільтри та плагіни. | 4 | 2 | 2 |
|
9 | Інструменти виділення. Робота з шарами. Робота з текстом. Створення колажу. Автоматична зшивка фотозображень. | 4 | 2 | 2 |
|
| Векторна графіка. Робота у професійній програмі з підготовки комп’ютерної графіки AdobeIllustrator. |
|
|
|
|
10 | Інтерфейс. Інструменти. Режими роботи. Поняття про інфографіку. Прості фігури та криві Без’є. Робота з кольором, лініями, розмірами. | 4 | 1 | 3 |
|
11 | Взаємне розташування елементівта дублювання | 4 | 1 | 3 |
|
12 | Деформація векторних об’єктів та 3Dобробка у програмі AdobeIllustrator. | 4 | 1 | 3 |
|
13 | Компонування векторної та растрової графіки. Додавання надписів. Робота зі шрифтом. | 4 | 1 | 3 |
|
14 | Підготовка та збереження зображення відповідно до вимог друку та публікування у WEB. | 2 |
| 2 |
|
15 | Захист роботи в очній формі | 2 |
|
| 2 |
| Всього | 52 | 16 | 34 | 2 |
Консультації
№ п/п | Теми занять | Розподіл часу |
1 | Редагування готового зображення | 2 |
2 | Створення колажу методами растрової графіки з підготовлених зображень. | 4 |
3 | Створення фонового зображення методами растрової графіки без використання готових зображень. | 2 |
4 | Створення зображення предмету із складним залиттям, методами векторної графіки. | 4 |
5 | Компонування растрового та векторного зображень. | 2 |
6 | Збереження створеного колажу відповідно до вимог друку (кольорове та монохромне зображення) та відповідно до вимог публікації у WEB. | 2 |
7 | Створення фотозображення розширеного динамічного діапазону ( HDR ) | 4 |
| Всього: | 20 |
Самостійна робота
№ п/п | Теми занять | Розподіл часу |
1 | Створення колажу із знайдених у мережі Інтернет зображень, шляхом обрізки, деформування, ретушування, накладання ефектів та зміни параметру прозорості. | 17 |
2 | Створення складного різнокольорового векторного декоративного елементу за допомогою кривих Без’є та простих об’єктів, шляхом переміщення точок, скручування, обрізки, трансформування, витягування, групування, деформування та інших спеціальних вбудованих у програму ефектів. | 17 |
3 | Скомпонувати зображення колажу та векторний декоративний елемент у єдину ілюстрацію, що матиме естетичний завершений вигляд. | 16 |
| Всього: | 36 |
| Загальна кількість кредитів ЕСTS/ годин | 3/108 |